Hund i varm bil.. Igen!

E

Egonson

Var i Tvååker på Nationell utställning i dag.
Alltså, mycket fin utställningsplats och massor av bra trevliga människor och vackra hundar i all ära..
Men HUR tänker och VAD tänker de människor med som trots alla varningar lämnar sina hundar i bilen :crazy: :mad: :eek:
Jag fattar INTE! Under förmiddagen ropade de i högtalarna om minst fyra bilar med hundar instängda i.
Ca. 23 grader utomhus, och det var närmare 50 grader i vår bil när vi skulle åka hem.

Jag förstår inte vad dom tänker, inte alls :eek:
 
Sv: Hund i varm bil.. Igen!

De tänker antagligen inte alls, vissa människor borde helt enkelt inte ha djur. :mad:
 
Sv: Hund i varm bil.. Igen!

Det finns manniskor som har AC i bilen som man kan programmera till att halla tex +20 grader i nagon timme (det tar massor pa batteriet).
Jusy nu nar det ar sa varmt ar det dock ingen hojdare att lamna nagot djur i bilen alls. Fragan ar ju varfor man ska ta med sej djuret over huvud taget om det bara ska sitta i bilen i alla fall.

Sedan finns det faktiskt de hundar som inte ar sa varmekansliga. En av mina hundar ligger mer an garna och gassar mitt i solen nar det ar +30 grader ute. Vi har dessutom en inglasad veranda som blir som ett vaxthus i varmen och dar sitter hon mer an garna. Dock huttrar och fryser hon om det ar mindre an +10 grader ute.
Det innebar dock inte att jag skulle lata henne sitta i bilen!!
 
Sv: Hund i varm bil.. Igen!

Helt sanslöst. :crazy: Är det i Finland man är stenhård på sådant och knackar rutorna?
 
Sv: Hund i varm bil.. Igen!

Tänker gör dom inte!
Samma sak varje sommar!:mad:
 
Sv: Hund i varm bil.. Igen!

Enligt speakern som ropade ut detta mådde inte hundarna särskilt bra, och var enligt honom tvugna att tas ut omgående (annars hade de nog slagit in rutan).
Så någon AC var det inte tal om, då hade nog inte hundarna mått fullt så dåligt.
Och även en icke värmekänslig hund mår dåligt i en het bil, det blir ju så instängt samtidigt som det blir varmt. En altan har ju iaf större luftrymd och hunden kan gå därifrån när den vill (förhoppningsvis).
 
Sv: Hund i varm bil.. Igen!

Vet inte, det kanske är så. Ingen aning faktiskt.
 
Sv: Hund i varm bil.. Igen!

KL, Var ut på en biltur i jobbet och stannade vid en Mc Donald, där sitter en schäfer i en bil, stekhet soldag var det, förra helgen. Hur som helst så hade jag en till arbetskamrat med, en mycket "stridbar" sådan (:devil: ) Hon blev apgalen, gick in på burgeriet och letade rätt på ägaren, läste lusen av henne på ett mycket bra sätt. Ägarens försvar var att "jag skulle bara amma klart mitt barn innan jag tog ut hunden, och så varmt är det inte i bilen". Jaha, varför sitter du då inte i bilen och ammar, undrade vi, jo det var "för varmt" för barnet. Men tydligen inte för hundstackaren. Jag lovar att hon fick "snea" blickar frän alla därinne!:mad:
 
Sv: Hund i varm bil.. Igen!

Axelle skrev:
Helt sanslöst. :crazy: Är det i Finland man är stenhård på sådant och knackar rutorna?

Ja, det är det säkert. Vet en utställning jag följde med på för några år sen när det var jättevarmt ute då dom gjorde det, fast i sverige;) Det är väl enda gången jag följt med på en utställning i sån värme så jag vet ju inte om det är vanligt.
 
Sv: Hund i varm bil.. Igen!

På SKK INT i Gällivare förra helgen fick 2 hundar plockas ut ur en bil och tas om hand av veterinären. Rutorna var öppnade såpass att de kunde låsa upp bilen genom att sticka in armen. De ropade jättelänge efter hundarnas ägare och när vi for hade ingen hämtat dem ännu! :eek: De hade spolats med vatten och väntade bara på sina ägare nu som aldrig kom. Helt obegripligt. Det var en pointer (förm. korsning) och en BC-korsning eller liknande. :mad: Blir arg av sånt här.
 
Sv: Hund i varm bil.. Igen!

Har för mig att det är ok att slå inrutorna förutsatt att man kan bevisa att hundarna i princip var döende:crazy: Man ska alltså se till att skaffa fler ögonvittnen, och sen gärna kontakta polisen innan man går vidare på egen hand, annars kan man bli ersättningsskyldig för skadorna på bilen.

Var på en utställning i Danmark en av de första riktigt varma dagarna i maj i år. Det var precis samma sak där; en massa utrop angående hundar i varma bilar, minns särskillt väl ett om en bil med TRE bernersennen hundar i...

Det blev en massa skriverier om detta ämne efter utställningen, med följden att danska kennelklubben beslutade att frånta ev. premier från de utställaren som lämnade sina hundar i bilarna. Tyvärr är de nog oftare den hundar som inte deltar i utställningen som sitter i bilarna.
 
Sv: Hund i varm bil.. Igen!

Hm.. Skakar på huvudet bara. Vissa är ju helt.. Jag vet inte vad :mad:

Jag tyckte väldigt synd om vår hund när vi åkte hem i lördags, trots alla rutor öppna, skugga på hunden, kallfläkten på för fullt och hunden hade druckit ordentligt innan vi åkte :crazy:
Han flåsade trots det.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 203
Senast: Snurrfian
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 635
Senast: Fille
·
Övr. Hund Inte så vetenskapligt kanske, men nog så kul :P Man får väl ta det med en nypa salt! VÄDUREN 21 mars-20 april = impulsiv...
2
Svar
34
· Visningar
2 985
Senast: Atalantha
·
Övr. Hund Ja, nu har jag tagit ett av de svåraste besluten i mitt liv. Jag skulle bli så otroligt glad om någon orkade läsa/skumma igenom allt...
2
Svar
22
· Visningar
3 967
Senast: Lotus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp