Solvarma jordgubbar
Trådstartare
Om du vill,får du skicka med en bild på hur din hundgård ser ut,så jag bättre kan föreställa mig hur allt ser ut. Skicka PM om du ej vill visa bild härDet finns säkert en massa sätt att bygga på Något jag tror är ganska vanligt är att bygga som @iNHALE ser ut att ha det, att man har färdiga ca 3 meter långa sektioner i metall som då är stolpar och nät tillsammans, och att man sedan sätter ihop dessa sektioner. Sådana hundgårdsektioner går att köpa på ganska många olika ställen, med färdiga dörrar etc. De går även att hitta begagnade ibland.
I mitt fall så hade jag en sänka på ett ställe där nätet skulle gå, och en ganska oregelbunden yta - så för att göra det enkelt och slippa gräva och jämna ut det och för att kunna maximera hundgårdsytan valde jag att istället sätta ner 95*95 stolpar i marken (som då behövde förankras med stolpspjut/betongplint), sätta brädor mellan dessa och sedan spika upp löst hundgårdsnät på brädorna. På det sättet kunde jag få en mer oregelbunden yta och även vinkla neråt/uppåt i sänkan.
I mitt fall grävde jag även ut ca 10 cm i den sista metern närmast staketet där jag lagt armeringsnät under jorden, som skydd för om hundarna börjar gräva. Jag har inte grus eller plattor som underlag utan jord och gräs, utöver biten närmast nätet där det ligger stenar (även det för att minska grävrisken). Planen är dock att delar av ytan i framtiden ska grusas.