YES_quarterhorse
Trådstartare
hej jag måste bara få skriva av mig lite. Igår var jag med om något jag aldrig vill uppleva igen. Jag var på väg till Uppsala med bilen, efter att jag har svängt av från E18 upp på 55 mot uppsala. Så ska jag gasa upp från 70 til 90. Jag har en lastbil framför mig så jag kan inte gasa upp så fort. Väl uppe i 75 så släpper hela bilen och jag börjar kana fram och tillbaka över båda vägbanorna tre bilar missar jag, typ som om de skulle ha varit konor på en ridbana. Efter den sista bilen så går det rakt ner i diket jag både voltar en gång och snurrar runt så rumpan på bilen står åt andra hållet, det var tur att det var ett viltstängsel som fångade upp mig annars hade jag nog snurrat ett var till. Taket trycktes ner mot mig så jag slog i huvudet, och det var en stor pick up och jag är väldigt kort 157 cm . Så då förstår ni också hur mycket taket trycktes ner. tre rutor gick sönder och jag fick glas i ögonen, takluckan var också sönder och där petade det massa vassa pinnar. En dörr hade som tur flugit upp men den var i baksätet och jag hängde i bältet fram det är nu hund temat kommer in. jag hade min 8 månaders unbghund i bilen, i baksätet i en bilsele gjord för att ta stop om olyckan är framme. men den gick sönder bandet som sitter från hunden till bältet gick helt av och min stackars hund sprang ut på 55 mellan ex antal bilar. som tur var klarade han sig att inte bli på körd. och på något vis lyckas jag krypa mellan framsätena och in i baksätet. Där står det två killar som hjälper mig ut och lägger mig på vägen i väntan på ambulans. då kommer det en kvinna med min hund i famnen, hon hade sätt honom springa upp på en gård och där lyckats fånga honom och sedan hade hon sätt olyckan lite längre fram och slagit ihop 1 + 1. Efter ca 5 min kommer ambulans, polis, brandkår. Stödkrage på och sedan in i ambulansen som tar mig till Uppsala. pojkvännen har då hämtat hunden och tar honom till veterinär. ingen skada på honom som tur var bara stel och öm. Jag funderade varför de inte åkte till enköping som är ca 5 mil närmare. Men tydligen kan inte enköping ta emot patienter som kört över 50 km i timmen. På akademiska konstaterar de hjärnskakning och en bula stor som min hand. Doktorn sa att under de timmarna jag varit på sjukhuset hade det kommit in 5 st till personer med bil olyckor. Efter 5 timmar och massa blod prover (de var tvungen att sticka mig 7 ggr för att lyckas sätta nålen) får jag åka hem till en väldigt orolig pojkvän som säger att jag kommer ta livet av honom innan han fyller 25. Och jag det kanske jag kan hålla med om allt som jag har gjort.
Men nu till min fråga, ska ett hund bälte i bilen gå av vid ett visst tryck så hunden inte ska bli hängande eller? tyckte det känndes väldigt osäkert och är lite orolig att ha en sådan på honom igen. han fick inga men av bilen och hoppade lika glatt in i nästa bil som hämtade honom ( min killes), jag får tyvärr inte plats med en bur i bilen så det alternativet går tyvärr bort.
http://www.facebook.com/home.php#!/photo.php?fbid=2866972848670&set=a.2001524212995.56450.1690280704&type=1&theater¬if_t=photo_comment
Men nu till min fråga, ska ett hund bälte i bilen gå av vid ett visst tryck så hunden inte ska bli hängande eller? tyckte det känndes väldigt osäkert och är lite orolig att ha en sådan på honom igen. han fick inga men av bilen och hoppade lika glatt in i nästa bil som hämtade honom ( min killes), jag får tyvärr inte plats med en bur i bilen så det alternativet går tyvärr bort.
http://www.facebook.com/home.php#!/photo.php?fbid=2866972848670&set=a.2001524212995.56450.1690280704&type=1&theater¬if_t=photo_comment
Senast ändrad: