Hund och orm bet hund.....

Sv: Hund och orm bet hund.....

Ja fast i bildkällan skriver ju dottern att hennes pappa (inte hennes morfar) var ute med hunden, därav min förvirring. :)

Nej jag delar inte hunden med mina föräldrar, eller hur man ska säga! Det är hela familjens hund, alla generationer! Just nu var det mina föräldrar som hade hunden! Och jag tänker inte rabbla upp vad jag jobbar med eller hur jag jobbar, jag är vet, som jag skrev tidigare, och tar emot smådjur såsom gnagare, katter, kaniner, reptiler mm! Hundfallen är det christoffer som tar emot! Ja min dotter skrev tidigare, och kommer inte göra det mer då hon öppnat ett eget buke-konto!

Så DV har anställt en vet som inte jobbar jourer o som bara tar exotiska sällskapsdjur?
PL

Jag tycker inte alls det är förvirrande. Det är väl ganska klart hur det ligger till. I verkligheten då alltså...;)
kl
Rätt fult att utge sig för att vara vet, eller något annat som inte är sant.

att påstå att alla blodprover är normala efter ett ombett...

omgiftet är som choklad för hunde eller lök. det stannar kvar i kroppen och skadar ju njurar och lever ffa...

tänka tt alla trådar av ts bli så konstiga....och det sägs konstiga saker som en vet borde veta...

Ja visst är det intressant, speciellt eftersom språkbruket är detsamma o inte indikerar en kvinna på 40 år, sissådar, eller har någon akademisk utbildning öht.

Men visst kan blodprover vara normala efter ett ormbett. Lever o njurskador drabbar bara en mindre det av hundarna o kommer senare. Tidigt letar man mest efter tecken på dehydrering.
PL

Hur känner du som veterinär för att ge lugnande vid ormbett?
Borde man inte stabiliserat ev chock av det innan man fixade hundbettet?

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 449
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 136
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 431
Senast: Ajda
·
Övr. Hund Vill varna för en lång historia men ska försöka göra den så kort det går. Vi(jag och min sambo) Har två hundar, en liten havanais...
2
Svar
28
· Visningar
6 524
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar