Hund i Bil

Vimsan

Trådstartare
Förra veckan stannade det ett par i sin nya fina volvo utanför jobbet. Frun tog sin väska från baksätet medans mannen gick för att betala en p-biljett. Sen gick han till bagaget, obs det var inte en kombi, och lyfter ut en styck hund :eek: modell terrier.
Hur kan man göra så??
Får man ens ha hunden i bagaget??
 
Sv: Hund i Bil

Kan väl ine vara direkt förbjudet men kan ju inte vara kul för hunden;


Fast det kan också vara som när vi har småhundarna i vår volvo. Den har typ ett "hål" i ryggstödet bak; man fäller fram armstödet i mitten och då älskar hundarna att krypa in i bagageutrymmet och sova där.

Dom vägrar att gå tillbaka när vi stannar och då får vi ta ut bakvägen.

Under färden klättrar dom fram och tillbaka så det är inte det att dom inte kan gå tillbaka.
 
Sv: Hund i Bil

Så kan det vara men det såg mer ut som om "hunden lägger vi där bak så den inte smutsar ner" :crazy:
 
Sv: Hund i Bil

på djurskyddsmyndighetens hemsida står bl a detta;

8 § Vid transport av djur skall transportmedlet vara lämpligt
för ändamålet och ge djuret skydd mot värme och köld samt mot
stötar, skavning och liknande.

en bagagelucka stämmer väl inte in på något av det där. det stora problemet borde dock vara ventilationen som det också finns regler om, men som jag inte kan hitta just nu.

som rekommendation hittade jag detta;

Den plats där djuret är i bilen bör erbjuda hunden eller katten skugga och god ventilation. Var också noggrann med att transportera din hund eller katt på ett sätt som gör att du har uppsikt över djuret under hela färden.
 
Sv: Hund i Bil

Synd att jag satt i telefon när jag såg dom, annars hade jag gått ut å sagt till gubben :mad:
 
Sv: Hund i Bil

det är ändå otroligt vad folk kan hitta på. undrar om de själva skulle gå med på att åka bil på det sättet?
 
Sv: Hund i Bil

Min hund har också hoppat ur bakluckan på en sedan en gång. Vi hade fält sätet bak så att hon inte skulle håra eller spy ned allting. sen gled hon bakåt mot bagaget, men hade framdelen framme vid mig. Men när hon skulle hoppa ur så hoppade hon ur bak! Allt är kanske inte alltid som det ser ut...
 
Sv: Hund i Bil

Våran tosa brukar hoppa bak i bagaget ibland när vi är ute och åker. Då får vi ta ut henne därifrån med...

Allt kanske inte är som det ser ut?
 
Sv: Hund i Bil

Såg du ordentligt hur bilen såg ut? I min bil (halvkombi) har jag tagit ut hatthyllan och satt fast ett last/hundgaller. Kanske kan vara något sådant?
 
Sv: Hund i Bil

och Speciella_tina
Det var en sådan här volvo, ingen halvkombi alltså.
S60_exterior_11.jpg

Vad jag kunde se så var det inga säten fälla eller luckor öppna.
Men jag kan ha fel, tyckte inte det såg speciellt trevligt ut i alla fall :crazy:
 
Sv: Hund i Bil

Nähä du, den bilen har ingen bortplockbar hatthylla.
Det är jag till 99 % säker på.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 185
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
5 362
Senast: Fibusen
·
Övr. Hund Vet inte om det går att göra åt åt, men nån kanske har nån ide om nåt som kan hjälpa... Jag jobbar skift och har av naturen begåvats...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 882
Senast: _Taggis_
·
Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
23 188
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp