Hund Häst :)

C

conniiie_

Min Ponny Bimbo ^^ Brukar få gå lös efter hans hagkompis Duffy när Duffy blir promenerad. Alltså Duffy går i grimma och grimskafft med hans ägare, sen så går Bimbo lös efter. Han har gjort det jätte länge men nu på senare tid har han blivit helt knasig. Han är riktigt feg och brukar följa Duffy var han än går. Han är 23 år och väldigt lugn.


Men nu en dag så var dem på väg hem från en promenad i skogen och då får han spel och går ut mot en väg. Det var ishalka på asfalten och han började galoppera ner i diket upp på vägen ner i diket och upp på vägen osv.. Så Duffys ägare ställde sig mitt i vägen för att stoppa bilarna ( hon höll i Duffy ) och ringde min morbror som äger stallet s han kom.

Han fortsatte att galoppera och efter jätte lång tid fick Gunilla tag på hans svans men då "ryckte" han till och hon ramlade ner i diket. Tillslut efter ca 15 minuter springande så stannade han och betade på en åker.



2:a gången var när jag sopade in sågspånn in i hans box då tog han friheten att springa ut och ställde sig på en gräsplätt och käkade.


Kan någon berätta vad som händer ? :S Jätte orolig.

Vi har slutat gå promenader med honom, som tråkigt är.

Han kanske typ har glömt bort att han är feg? Eller tänker nu i slutet av mitt liv måste jag ta mig friheten att rejsa eller ngt tokigt, Senil?

:bump:
 
Sv: Hund Häst :)

hej! min första tanke var att han kanske ser dåligt eftersom han går efter duffy hela tiden å är lite feg. kanse var så att han fick nått spel eller blev rädd när han sprang ut på vägen. bara en tanke som slog mig:angel: :)
 
Sv: Hund Häst :)

hej! min första tanke var att han kanske ser dåligt eftersom han går efter duffy hela tiden å är lite feg. kanse var så att han fick nått spel eller blev rädd när han sprang ut på vägen. bara en tanke som slog mig:angel: :)



Det har jag aldrig tänkt på men ändå så ser han alla "läskiga" saker ;P Tack för inlägget!!
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 664
Senast: Svartkatt
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 486
Ridning Jag har hamnat i en otroligt jobbigt sits och vet inte vad jag ska göra. Jag är en ganska erfaren ryttare (dock hobbynivå) som ridit...
2
Svar
34
· Visningar
7 548
Senast: akleja
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 674
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Målbilder för trubbnosar.
  • Tångbett dåligt?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp