Hund försäkringar

F

Flo-Jo

Vet att de funnit en del såna här trådar.
Men jag gjorde lite efterforskingar idag genom våra kära Försökrings bolag och fick en chock!

En nära vän till mig får hem sin söta Cocker spaniel valp nu i Juni och då vill hon så klart ha en bra försäkring så jag satte mig och började luska runt lite.

Sökte på Agria, Sveland, If och så Folksam.
Svenland har jag sedan tidigare och är super nöjd med dom alltid bra kontakt med min medlare och super bra priser även på livförsäkringen.

Jag räknade ut öfr min väns cocker valp skulle skillnaden vara jätte stor.
Har räknat per års premie!

Agria 3021 kr själv risken låg nog på 2100 kr + 20%

Folksam ca 3000 kr självrisken och de fick jag inte upp *datorn hängde sig*

If ca 2500 kr

Och så har vi Sveland :o 1040 kr självrisken på 1400 + 25 %
sen får du ju 20% rabatt om valpen är skadefri första året.
Jag blev helt chockad över hur stor prisk skillnaden är.

Vad har ni för försäkringar på era hundar?
:bump:
 
Sv: Hund försäkringar

Folksams självrisk Veterinärvård: 1 500 kronor för varje behandlingsperiod om 125 dagar plus 20% av resterande kostnad.

Jag har Folksam. Liv 5000:- dubbelveterinärvård 40000:-, årspremie: 1927:-, blandras.
 
Sv: Hund försäkringar

Jag har nog testat det mesta på mina och familjens tidigare samt nuvarande hundar men på den som jag får hem nu nästa fredag kommer det bli IF eftersom jag varit mest nöjd med dem innan samt att min uppfödare har dem sedan innan.
 
Sv: Hund försäkringar

Jag har IF, VeterinärXtra med 40 000 som högsta ersättning och fast självrisk på 2500 + att hunden är livförsäkrad(sjukdom/olycksfall) för 9000.

För det betalar jag 1828 kr om året, rasen är korthårig collie.
 
Sv: Hund försäkringar

Sveland är billigt första året då de har en juniorförsäkring. Sedan stiger priset till minst det dubbla så kolla med dem vad du får betala andra året också.
 
Sv: Hund försäkringar

IF. Gillar att dem har en fast självrisk, iofs är självrisken högre än tex sveland (2500 kr för blandras), men sen så är det även stopp där, vilket jag tycker känns skönt ifall det skulle krävas en dyr operation, att som hos många andra försäkringsbolag stå för en viss % kan bli lite tungt, det blir snabbt dyrt. om oturen är framme.. 2500kr går alltid att skrapa fram.
 
Sv: Hund försäkringar

jag har agria, och två dagar efteratt jag försäkrat hunden kom det en artikel i sydsvenskan som visade att det faktiskt var det bästa alternativet för mej och min hund! :)
 
Sv: Hund försäkringar

Jag har haft Sveland länge men tycker inte att jag har sätt någon markant ökning.

Men jag tycker att det är konstigt att de skiljer så pass mycket mellan bolagen för i stort sätt samma försäkring.

De som jag tycker är bra med Sveland är att jag har en *kontakt* man som jag kan nå dygnet runt.
 
Sv: Hund försäkringar

Jodå, det blir nästan det dubbla efter första året. Pratade med dem senast för ett par veckor sen. Många som blir förskräckta när de får råkningen för andra året. Dock är det inte en lika markant ökning om man har kennelförsäkring...
 
Sv: Hund försäkringar

Skumt jag har inte märkt någonting och vi har haft Sveland i 4 år:angel:
men sen kostade ju Ikaros junior försäkring 800 kr första året så om de hade varit så billigt så hade de ävl varit något fel=)
Vi betalar väl 1020 idag per år försäkrad upp till 40 000-45 00 tror jag
 
Sv: Hund försäkringar

Jag har Folksam ,Liv och dubbbel vet. vård. Betalar ca 1900 kr/ år.
Jag tog lika försäkring som uppfödaren.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Nu har Agria höjt försäkringen IGEN. Betalar alltså 11500 om året vilket nästan blir 1000 kr/mån. Har till sista april på mig att...
Svar
4
· Visningar
879
Senast: lilstar
·
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
2 338
Senast: Mia_R
·
Hundhälsa Jag har tittat över våra försäkringskostnader för två schnauzrar. I runda slänga 8000 kr/år för båda. Den ena hunden fyller 8 år i april...
2 3
Svar
45
· Visningar
7 790
Senast: LaMagia
·
Hästmänniskan Jag står inför ett ev köp av en till häst, en ponny. Det är en fyraåring som är helt oförsäkrad eftersom uppfödaren har ett stort antal...
2
Svar
33
· Visningar
2 601

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp