Fast det är väl lite hårt att säga att hunden bör hitta ett nytt hem för att man inte har råd att lägga 600-700 kr i månaden på den i foderväg? Eller mer för den delen...
Till TS:
Om det finns möjlighet att köpa en liten andel färskfoder så finns det väl korvar med laxkross som man kan blanda i lite grann i det torrfoder man vill ha. Kanske inte ens behövs varje dag? Någon matsked borde ge tillräckligt med smak. Jag har just nu brit premium active som jag använder som träningsgodis ibland och jag är ganska nöjd med det. Nu har jag dock inte använt det som helfoder men det kostar ca 350-450 kr för 15 kg. Innehåller dryga 40% köttandel och sen kommer ris som första kolhydratkälla. Enligt mig ett helt okej foder. Även standardt tycker jag har bra innehåll. 13 kg för under 500 kr. Men det finns ju många foder med "okej" innehåll som inte kostar multum. Finns flera företag som du kan beställa hem foder som har mååånga olika sorter. Där kan man ju även sitta och sålla bland dom olika fodrena på hemsidorna