Hund bunden utanför affär?

Sv: Hund bunden utanför affär?

Hmm... Utanför Ikea finns det "hundparkeringar". Jag undrar VEM som är så dum att de binder hunden där utanför :confused:

Nej, jag binder inte utanför affär. Det är inte direkt på grund av stöldrisken (jag gratulerar den som får henne med sig), utan på grund av att hunden inte är pålitlig. Min förra hund fick inte heller sitta uppbunden utanför tex ICA. Han kunde ha följt med vem som helst och var defintivt stöldbegärlig.

I bilen kan hon däremot få sitta medan jag ränner runt och gör ärenden. Eftersom jag har lånad bil för tillfället finns varken galler eller bur så den stackare som gör inbrott lär få ett bett i nacken.

Jag har tik själv så löptik är inga problem. Det går heller inte att muta henne med mat oavsett hur god mat man än har. Det är lugnande som gäller eller någon modig människa som vågar bära bort en bitande hund.

Jag vet ärligt talat inte vad vår tax skulle göra. En kvinna skulle han kanske följa med - en bit... men nej - då han hade nog försökt slita sig och då hade han börjat att bitas om han inte kom loss... *spekulerar*

Schnauzern däremot följer glatt vem som helst som är skojig - och det är de flesta. Har de dessutom en leksak/trasa så har han sålt sin själ för en lekstund.

Rottisen hade kanske inte varit så svår att stjäla för den som är van, men hon hade ett speciellt sätt. Hon älskade att skrämma förbipasserande genom att invänta att de passerat och sedan kasta sig i kopplet och skälla och vifta på svansen. Ju mer stackaren hoppade till - desto roligare var personen, tyckte hon.

Jag kan tillägga att jag aldrig binder mina hundar utanför affären längre. De få tillfällen som jag gjort det har orsakat mig nästan akut magsår av stress och nervositet. (det inträffade när jag var yngre och dummare, alltså ;))

jag har lämnat min kille utanför affären om ärentet tar typ 1 minut, har hela tiden koll på honom när jag står i kassan..... jag är livrädd nån ska sno han, eller att småbarn ska gå fram till honom (han hugger om dom blir påträngande) barn tar gärna förgivet att små chihuahuor är det fritt fram till! :smirk:

Japp jag tar med min hund och binder upp han utanför affären han sitter där så snällt och väntar!

Vill någon sno min hund kollar människan upp vart jag bort och gör inbrott eller slår ner mig när jag går ut med hunden så risken är nog lika stor oavsett!

Ja nog binder jag upp hundarna utanför en affär...

Men det vette fan om dom springer fram till 2 hundar som skäller, och tar dom då får de skylla sig själva! ;)

Liknande trådar

Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 914
Övr. Hund Hej! Jag och min sambo är relativt nya adoptivägare (sen ca 7 mån) till en kastrerad bullterrierkille på 2.5 år. Vi trivs jättebra ihop...
2 3
Svar
41
· Visningar
18 592
Senast: SandraM
·
Hundhälsa blir så trött, ledsen och beskymmrad. Detta blir ett lång och kanske något virrigt inlägg Min fina fina vän dras med en hel del rädslor...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 305
Senast: Sezziyanen
·
Övr. Hund Gör ni det eller inte? Hur motiverar ni ert val? Ofta ser man en eller två hundar sitta uppbundna utanför ica, med massor av folk som...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 413
Senast: _Amazing_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar