Att binda sin hund utanför affären...

Sv: Att binda sin hund utanför affären...

Jag binder aldrig fast hunden utanför affärer eller liknande. Hon är en liten ras som gärna blir stulen, klappad på eller annat eländigt. Jag kan faktiskt aldrig minnas att jag lämnat henne, och hon är snart 9 år gammal. Inte ens i mina föräldrars lilla by lämnar jag henne utanför konsum trots att halva byn gör sådant utan problem. Jag får ont i magen bara av tanken på vilka som kan gå förbi när jag inte ser...

*kl*

för 20-30 år sen UTAN PROBLEM... Och gjorde det dessutom...

I dagsläget med så skumma människor som finns = Nej ...

Synd egentligen att man inte ska kunna lita på sina medmänniskor...

Jag har gjort det en gang, utanfor en ICA soder om Stockholm nar mamma lag doende och bad mig kopa nagot. Jag kunde inte lamna henne i lagenheten med mamma da hemtjansten kom och gjick hela tiden och de flesta var dodligt radda for henne ... sa jag la henne pa en "down stay" precis utanfor ICA sa kassorskan kunde se henne och faste kopplet i nagot "semi fast". Bad kassorskan tala om om nagon gick fram emot henne och SPRANG in for att hamta vad jag skulle i butiken. Det tog mindre an 2 minuter.:grin:

Nejnejnejnejnejnej och åter NEJ!

Skulle aldrig falla mig in att utsätta hundarna för risken det innebär. Stöld, misshandel, folk som släpper fram främmande hundar osv.

Aldrig nånsin. Mina hundars välmående är mitt ansvar! Dessutom är de ekonomiskt värdefulla, betydligt mer så än min bil, och den låser jag noga!

:bow: Håller helt med!

Liknande trådar

Övr. Hund Att inte alla hundar kommer överens och accepterar varandra är jag helt med på, precis som med människor så handlar det ju oftast om...
Svar
16
· Visningar
8 512
Senast: Bulldoozer
·
H
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra, känner mig fullkomligt som en idiot som gjort tvärtemot det jag hållt stenhårt på tills för några dagar...
Svar
16
· Visningar
3 448
Senast: Hjalti
·
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 733
Övr. Hund Kom med hunden i koppel & skulle lägga ett par brev på lådan.. då står det två taxar uppbundna i brevlådan :crazy: Jaha.. hur gör jag...
Svar
11
· Visningar
997
Senast: movi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama