Att binda sin hund utanför affären...

Sv: Att binda sin hund utanför affären...

Kl.

Nej, jag knyter inte min hund utanför affären.
Inte så mycket för att jag tror att hon skulle göra utfall, utan för att jag är rädd om henne bara. Någon kan tränga henne, bråka med henne, vara elak mot henne eller släppa fram otrevliga hundar eller barn till henne.

Någon gång har jag knutit henne utanför lilla Coop nära när jag behövt köpa cigg; det är stora fönster så jag ser henne hela tiden och det är aldrig köer eller sådär och att köpa cigg tar ca 50 sekunder typ.

Nej. Skulle aldrig lämna hunden utanför en affär ensam utan uppsikt.

Förstår inte att man ska behöva argumentera... räcker det inte med alla stulna hundar, respektive barn "som bara ska klappa" alt korkat folk som kanske retar hunden.

Aldrig i livet att jag skulle binda mina hundar utanför en affär. Jag vet inte vad jag hade gjort om de var borta när jag kom ut efter 2 minuter, eller om någon hade fått för sig att skada dem.

Där jag har gjort det är i "byaffären" där vi har sommarstuga med en hund vi hade när jag var i de yngre tonåren. Men där pratar vi liten miniaffär i en by där alla känner alla, och jag var innanför dörren och såg hunden hela tiden.

Annars skulle jag aldrig komma på tanken och absolut inte med våran nuvarande huligan.

*kl*
Det händer att jag lämnar honom utanför affären här på området, men där är det lugnt och så. Skulle aldrig lämna honom inne i själva stan, för mkt folk som rör sig.
Han är ju dessutom en dobermann - så de flesta tänker inte ens tanken på att gå fram tll honom.

Nej nej och åter nej, har aldrig hänt och kommer inte hända!

Nej det gör jag inte.
Dels för stöld/misshandelsrisk, Dels för att jag har en söt men barnrädd hund så risken är att det går illa om nån går fram och klappar.

*KL*

Ja det händer om jag ska in och köpa något som innebär att jag i princip går genom affären och tar det jag ska ha i farten (1-2 varor). Men endast här hemmavid... skulle aldrig någonsin sätta fast henne på okända platser och lämna henne utan uppsikt...

Jag har aldrig lämnat mina utanför affären ens här i vår lilla by. Är mest rädd för att de skulle bli stulna, eller att det skulle bli bråk med någon annan hund.

Nejnejnejnejnejnej och åter NEJ!

Skulle aldrig falla mig in att utsätta hundarna för risken det innebär. Stöld, misshandel, folk som släpper fram främmande hundar osv.

Aldrig nånsin. Mina hundars välmående är mitt ansvar! Dessutom är de ekonomiskt värdefulla, betydligt mer så än min bil, och den låser jag noga!

+ 1 på den!

Skulle aldrig någons ever göra det. Det är en så jäkla onödig risk.

99 av 100 gånger skulle jag svara nej på den frågan men vist har jag lämnat min förra schäfertik utanför tjosken någongång men vi bor i en by med 1000 personer och det var bara om jag skulle in och köpa typ en glass och hämta vatten till henne men jag såg henne hela tiden.

Kanske verkar löjligt försiktigt med tanke på att alla kände henne och att hon ställt till det minst ett par gånger på byn när hon brytit sig ut från någons hem och befunnit sig både på arbetsförmedlingen och hittats sittande i en körskolebil men man vet aldrig vad som försegår i folks huvuden så jag skulle nog aldrig satt fast henne någon annanstans och absolut inte längre stund en vad de tog att köpa den där glassen eller hämta vatten.

Nejnejnejnejnejnej och åter NEJ!

Skulle aldrig falla mig in att utsätta hundarna för risken det innebär. Stöld, misshandel, folk som släpper fram främmande hundar osv.

Aldrig nånsin. Mina hundars välmående är mitt ansvar! Dessutom är de ekonomiskt värdefulla, betydligt mer så än min bil, och den låser jag noga!

Håller med! Skulle aldrig riskera att något hände dem eller någon annan.

/LL

Skulle aldrig ens komma på tanken att lämna någongstans, någonsin.

Däremot så bor jag ganska centralt i Göteborg och ser varje dag folk som lämnar hundar utanför affärer. Samtidigt hör jag jätte ofta om folk som får sina hundar stulna, folk som kör runt i skåpbilar och hystar in uppbundna hundar osv.

Till och med utanför den centralaste mataffären på avenyn har jag sett folk binda upp sin hund och gå iväg!

Det kliar nästan i fingrarna när jag ser hundar sitta utanför... Man skulle ta och flytta på hunden så ägaren fick sig en liten läxa, men jag gör ju såklart inte det ;).

Jag håller med dig om att det är dumt att lämna sin hund utanför affären.
Men jag har faktiskt aldrig hört någon som blivit av med sin hund på det sättet. Konstigt tänker jag eftersom jag också ser uppbundna hundar till höger och vänster.

Nån hade snott en hund bara häromdagen, såg ut som en finsk lapphund. Det blev ett stort upptåg och den hittades tack och lov i efterhand för att någon hade sett honom ute och gå.

Om man följer alla sidor för borttappade djur på facebook så får man se att det är många hundar som faktiskt blir stulna.

KL

Skulle aldrig i hela livet binda hundarna utanför en affär eller liknande, inte ens för fem sekunder. Har jag ingen som kan stå och hålla i hundarna och ha dem under uppsikt (som jag känner och litar på) så får jag helt enkelt vänta med att handla vad det nu är tills jag inte har hundarna med mig.

De mesta anledningarna till varför inte har redan räknats upp så de upprepar jag inte.

Plus en på detta!! Jag tycker att det är vansinnigt. Skulle min hund bli skadad eller stulen skulle jag aldrig förlåta mig själv. Sedan att min hund ogillar främmande människor är väl ännu värre, men skulle hon skälla skulle nog ingen gå nära iaf.

Skulle aldrig komma på tanken att binda min hund utanför en affär eller liknande. Jag vill absolut inte lämna min hund utan uppsikt på det viset, den kan både bli skadad, skada någon, eller bli stulen.

Aldrig. Jag vill inte att mina hundar ska riskera att bli utsatta för konstigt folk eller till och med stulna.

Aldrig! Har aldrig gjort, och kommer aldrig att göra! Hör det inte till vanligt hundvett att inte ta den risken? Finns ju folk till allt - även i en småstad, och då spelar det ingen roll om du var borta en minut eller tjugo.
Det kan komma fram någon som är elak mot hundarna eller retar hundarna, någon kan gå fram och klappa och hundarna biter, det kan komma fram andra hundar, cyklister, och inte minst: någon kan stjäla hunden. Allt kan hända och inte behövs det lång tid för att en olycka ska ske. Är man rädd om sina hundar så lämnar man inte dom utanför affärer, dagis, skolor med mera utan har ständig uppsyn över hundarna på allmän plats.

Liknande trådar

Övr. Hund Att inte alla hundar kommer överens och accepterar varandra är jag helt med på, precis som med människor så handlar det ju oftast om...
Svar
16
· Visningar
8 512
Senast: Bulldoozer
·
H
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra, känner mig fullkomligt som en idiot som gjort tvärtemot det jag hållt stenhårt på tills för några dagar...
Svar
16
· Visningar
3 448
Senast: Hjalti
·
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 733
Övr. Hund Kom med hunden i koppel & skulle lägga ett par brev på lådan.. då står det två taxar uppbundna i brevlådan :crazy: Jaha.. hur gör jag...
Svar
11
· Visningar
997
Senast: movi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama