hund brutit tån?

mausan

Trådstartare
Hej, imorrse när jag var ute med hunden sprang han runt och lekte som vanligt, efter ett tag satt han med tassen uppe i vädret, trodde att han hade vrickat tassen eller nåt.
Nu när de gått ett par timmar och jag kollat till tassen och iaktagit honom så börjat jag tro att han har brutit tån, är det någon som har erfarenhet utav hund som brutit tån?

Ska ringa vet senare idag.
Vet någon vad det kommer att kosta med rönken och medicin (om det nu är en bruten tå)
kram

Sv: hund brutit tån?

Vår ena hund skadade tassen för ett tag sedan, han hoppade på tre ben och skrek när man tog i ena mitten-tån.
Den var dock inte bruten utan han hade troligtvis stukat den och fått en inflammation i tåleden. Han fick metacam i 10 dagar och var frisk efter 4 :)

Han undersöktes hos distriktsveterinären, tror själva besöket med röntgen gick på 680kr + medicin cirka 300kr.

Min förra hund bröt ett liten ben i tassen. Konner inte ihåg vad det gick på, men runt 2000 kanske? Sedan fick jag köpa skor för 700 som höll tassen stabil också. Medicinen minns jag inte, men det var nog rimadyl han fick, inte så dyrt.

Min hund har en bruten tå som läkt ihop lite fel, just nu är det bättre än vad vi kunnat hoppas på. Men ett tag var det nära att vi amputerade tån. Får hon problem igen så får tån ryka.

Hon har ätit rimadyl och metacam.

Min hund bröt en tå för ett år sen, hela tåbenet var helt av. Baktass, ena mittentån. Röntgen visade att den låg rätt/fint så hon fick smärtstillande, i övrigt ingen behandling. Hon gick inte på den på ett par dagar, haltade en-två veckor, sen märktes inget mer, fast jag var försiktig med promenaderna i drygt en månad. Idag är tån en aning sned, men helt besvärsfri.

Om du rör på tån, känns det konstigt jämfört med de andra tårna? Jag minns att det liksom klickade när man rörde på den. Hon sa inget när man rörde på tån, hon gillade det inte, men det gjorde inte så ont att hon skrek. Jag trodde inte att den var bruten, tyckte hon borde haft mer ont.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
442
Senast: Redfox
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 067
C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
17 484
L
Övr. Hund Då vi har en del hästar, så har kostnaderna på försäkringen blivit relativt dyr. Och vid olycksfall, skador m.m så har vi fått ut lite...
Svar
8
· Visningar
1 111
Senast: Kalinsi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix