Hund 2009!!! :)

Sv: Hund 2009!!! :)

*kl*

Börjar närma sig nu! :) Jag och Yazid kommer vara där söndag, vid salukiringen och på mässan! Hugg oss gärna om ni ser oss, alltid kul att träffa nya vinthundar och folk!

Jag vet inte tid (när jag ringde var hon inte hemma och hade inte papprena med sig), vi skulle höras igen imorgon.
Söndag utgår jag ifrån eftersom det är då jag kan.

Jag kommer med min ena chihuahua :) Konkurrensen e så stor (över 80 långhår..) så min lille får inte följa med, han åker alltid ut med en tvåa på stora shower tycker jag :crazy: Men det ska bli grymt kul kika runt & shoppa hundsaker o kolla montrar!

*kl*
Jag och flipper ska stå i rasmontern söndag förmiddag så då får ni komma och säga hej!!! Sen kommer vi väl traska runt lite på mässan och kolla på lydnaden och så på em (om inte alla ekipage går på fm???)

KL

Jag har nyss fått reda på att jag får åka själv från skåne (helsingborg), och tänkte då höra om ngn ville samåka ?

Jag är mindre sugen på att kuska 60 mil över helgen helt själv.

Har kombibil och en supersnäll rr-hane.

KL

Nu har jag fått veta att jag står i dvärgschnauzerringens monter på lördagen 9-12, kom gärna förbi och säg hej!
Finns vid dvärgschnauzer p/s ringarna hela söndagen.

ahh.. ja jag ställer lördag, men har du plats åker jag gärna med, att ta sig till nåt ställe i närheten av E4;an är inget problem i så fall. Har en jättesnäll coton de tuléar hane. Och ingen packning förutom lite kläder, för bur och allt sånt där står redan uppe i stockholm..

Alltid roligare med sällskap =)

Hur har det gått för alla som skulle ställa på hund 2009?:laugh:

Jag har haft en kanon helg jag!

Lördag: då ställde jag min Japanese chin som blev Bir med cert och cacib:D Han var även då kvalificerad till Cruft 2010, men tyvärr går han inte igen rabices vaccinerigen så det blir inge åka för han:(

Söndag: då var det salukin tur och ja i hans klass var det 11hanar, mååånga snygga med!! Han vann sin klass med Ck, i BH står han kvar som 6 hund och då får vi springa mer domaren kollar mycket men väljer till slut bort Jamal tråkigt nog.. Men ja det var 38hanhundar från börjar så jag är super nöjd ändå!:laugh:

Det gick skit... :p

Jag orkar inte skriva nytt, så jag klipper och klistrar mitt svar från en annan tråd:

Jag var med min syster som ställde sin Russkiy Toy. Det var helt bedrövligt att se hundarna i ringen :(. Flera ville bita domaren och det var en halv cirkus att visa tänderna på varenda en av dem förutom ca 3 stycken, den ena min systers.

En tjej fick till och med ta in ägaren till hunden hon visade upp som fick visa tänderna för domaren. My gosh. Inte fan åkte hundarna ut heller, en av dem blev belönad med CK och blev BIM (ägaren och domaren kom från samma land om jag inte minns fel, hm... ) och en annan med en etta.

Överlag var domaren verkligen crap. Hon dömde väldigt, väldigt ojämnt trots att hon smygläste i papprena. Systers hund fick en tvåa, och det fick också 90% av hundarna.

Resten av dagen gick vi bara omkring och tittade, jag stannade såklart till vid boxrarnas rasmonter och gosade ordentligt med en härlig liten tik som fanns där! :love: och så stod jag givetvis och dreglade bland shih-tzus och papillons :love:.

Hade min röda rosett, men inte fasen kom det fram någon som hälsade?! PFFT! :mad: :devil:

För mig gick det riktigt bra!
Nova vann juniorklassen med ck och fick därmed crufts kvalificering. Sedan blev hon 4:e bästa tik, inte illa av en 10 månaders som fortfarande ser ut som en valp.
Mina uppfödningar blev 5:a i ukk hanar och 4:a ukk tikar. Det är jag jätte nöjd med eftersom det var så otroligt många anmälda, 61 stycken totalt. Detta gör ju också att Novas BT4 känns extra skoj!

Vi ställde ju inte utan stod i rasmontern, men jösses vad nöjd jag e med min hund! Han var en riktig pärla! Skötte sig exemplariskt!
Missade de mesta av bedömmningarna dock, men regerade lite på att jag inte såg en enda svartvit springer (kan ju funnits i burarna, jag kikade ju inte in i dem, men i ringen och utanför, bara bruna...) trist tycker jag.

Såg två labradorer som var i lindrigt/måttligt överhull, resterande var kraftigt/mycket kraftigt överviktiga!! MYCKET hemskt! (observera att jag bara strosat långsamt förbi inte stått och iaktagit ordentligt)

Däremot hälsade min hund i ett obevaktat ögonblick på en mkt vacker Tosa tik, och hon hälsade fint tillbax, det trodde jag inte om den rasen...

P.S ingen kom fram å hälsade på oss heller!!!

Liknande trådar

Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 398
Senast: ufot
·
Övr. Hund Försöker slippa ett bilbyte och ändå få in tre hundar, så kikar på lite olika lösningar. För det första ska en ny takbox inhandlas...
Svar
17
· Visningar
1 008
Senast: BornAgain
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 564
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 315
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • FÅRtråden
  • Bråkande hundar