Hund 2009!!! :)

Sv: Hund 2009!!! :)

Du vill inte sitta i våran montern nåt? 2 eller 3 timmars pass... då kommer både du och vovve in gratis :) Det svåraste brukar vara att hitta folk till när de ställs ut, dvs på lördagen.

Har anmält mig och hunden till Freestyle klass 3.
Det blir vår första start i trean och även första gången inomhus (utom i ridhus) och i denna miljö, så vårt mål är att köra igenom programmet och inte diska oss - vi ska bara ha kul.

Du behöver kunna lite allmänt om rasen... användnings områden, lite hur pälsen ska skötas, mentaliteten osv... Tycker inte att det brukar vara så jätte knepiga frågor folk ställer. Och oftast är ni två stycken där så det brukar lösa sig.

Ja, rasen har jag väl hyfsad koll på i alla fall.
Ska kolla upp datumen närmre, återkommer snart :) Vore lite roligt...

Do it!

Så kan jag stå utanför ringen med pompoms och någon hemmagjord hejjarramsa.. :angel:

Neeeej! Då kommer han bli hysteriskt glad och bara vilja springa fram till "den glada söta snälla tjejen som leker med mig". Jag har aldrig träffat en hund som ÄLSKAR människor så mycket som denna :D , men du får gärna stå utanför. Hahaha.

Ställer Welsh på söndag tror jag det är. Har inte anmält mig än, ska göra det i dag.:laugh: Hon hade ju gått ner i vikt så mycket under sin fodereliminationsdiet men nu är vi tillbaka på banan igen.

*KL*

ÅH! jag har beslutsångest!
Jag insåg att jag inte har råd att ställa båda damerna. Men jag skulle kanske kunna ställa bara Wahidah... Frågan är om jag vill det. Hon löper nu, så hon kommer inte löpa under utställningen (vilket jag förut trodde att hon skulle göra) och det är otroligt intressant domare + mängder av vänner som kommer dit... Dessutom skulle det egentligen vara såå kul att tävla mot Wahidahs syster som ägs av kenneln.. Även om det på sätt och vis blir att "tävla mot sig själv"...
Men alltså... 400 spänn... Det är en del.

Verkar som att jag också kommer fara ner, fast utan hund. Då ska det fotas och jag ska stå och hänga vid varenda rasmonter så jag kan komma på vad nästa hund blir, är ju inte allt för många år kvar nu hoppas jag.

Jag ska dit på lördagen, om det inte krockar med ett löp på gossens flickvän.

:banana::banana::banana::banana::banana::banana:
JA JA JA JA!!! Vad glad jag blir! Var way to long ago!!

Jag kommer vara där både lördag och söndag, ska ställa min yngsta tik Vit Herdehund, troligtvis kommer jag också stå i rasmontern båda dagarna några timmar:D

Var någon som frågade om man fick ta med hund som inte ska ställas, jag är inte säker men jag tror inte att de får tas med då det är trångt ändå, har för mig det var så förra året i alla fall?? Inte säker..

Vi ställer i grupp 5 på lördagen :bump:

Båda malamuterna ska få vara med.. Tiken har jag inga jättehöga förhoppningar på men det har vi på hannen.

Var någon som frågade om man fick ta med hund som inte ska ställas, jag är inte säker men jag tror inte att de får tas med då det är trångt ändå, har för mig det var så förra året i alla fall?? Inte säker..

Man får inte ta med hund som inte ska ställas.
MEN om hunden ska ställas på lördagen så får den följa med in på söndagen också (om man har nummerlapp och vaccinationsintyg med sig) och även tvärt om, ställer man på söndagen får hunden följa med in på lördagen.

Liknande trådar

Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 399
Senast: ufot
·
Övr. Hund Försöker slippa ett bilbyte och ändå få in tre hundar, så kikar på lite olika lösningar. För det första ska en ny takbox inhandlas...
Svar
17
· Visningar
1 008
Senast: BornAgain
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 564
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 317
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka