Hull på kanin.

golden_tinka

Trådstartare
Skulle vilja veta hur man tar reda på att kaninen är i lagom hull! Har blivit lite nojig över att min Dvärg vädurs hane är lite tunn, men exakt hur känner man att dom är lagom hull?:confused:
Han får fritillgång på ört hö, 3/4 dl pellets, och lite annat typ morötter..

Sv: Hull på kanin.

jaa då. en dvv kan ju väga kring 1,5 - 2 kg. så 1,6 är låter ju inte för lite iaf :) det beror ju iofs på om han är ovanligt stor eller så ...

om du känner på kaninen så ska ju inte te x ryggraden kännas jättemycket, inte heller revbenen.

NagelacksBeroende skrev:
jaa då. en dvv kan ju väga kring 1,5 - 2 kg. så 1,6 är låter ju inte för lite iaf :) det beror ju iofs på om han är ovanligt stor eller så ...

om du känner på kaninen så ska ju inte te x ryggraden kännas jättemycket, inte heller revbenen.

Revben och ryggrad känner man ganska lätt, om han e ovanligt stor eller inte vet jag inte! har ju inte så mycket att jämföra med!:crazy:

lätt kan man ju känna, men .. hm.. jag kanske förklarar luddigt :D jag menar typ att .. det ska ju inte "sticka ut" direkt :p

hmm, då blir det lite svårare :p men 1,6 låter inte för lite...

NagelacksBeroende skrev:
lätt kan man ju känna, men .. hm.. jag kanske förklarar luddigt :D jag menar typ att .. det ska ju inte "sticka ut" direkt :p

hmm, då blir det lite svårare :p men 1,6 låter inte för lite...

Ahaa...:idea: kanske han inte e så tanig som jag fått för mig då! Ingen ryggrad som visar sig iaf:smirk:

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 732
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Behöver egentligen bara skriva av mig lite... Att det ska vara så svårt att hitta rätt stall som inhyrning. Skriver ”rätt”, för många...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
11 672
Senast: svea
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 708
Hästmänniskan Hej, nu är det så att jag äntligen efter 10 års längtan ska få skaffa en egen häst. Jag är såklart jätteglad och extremt tacksam för att...
Svar
10
· Visningar
2 314
Senast: Beeboppe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama