Huggormsbiten?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare flummtokan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 1 074
F

flummtokan

Ja precis, vad gör man om hästen blir huggormsbiten ?
Vad gör man, ja man tar väll ut vetrinären men vad gör han poch vad kan hända o.s.v? Kom på tanken när jag såg en huggorm idag och en i förrgår:eek:
tacksam för svar då jag är väldigt nyfiken och hittade ingen annan tråd om detta!;):p

Sv: Huggormsbiten?

Min allra första häst blev biten mitt på mulen, vetrinären gav kortison och stannade till svullnaden lagt sig lite, mest för risken att han skulle svullna igen såpass att han inte kunde andas.

Stackarn var jättesvullen under det närmsta dygnet men efter en vecka var han helt återställd, inga men alls.

Liknande trådar

Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
11
· Visningar
1 106
Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 918
Senast: MayGrace
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 294
Senast: skiesabove
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 795

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Guldfasanerna
  • Tävla/träna trots höglöpande tik hemma?

Hästrelaterat

• Hull..?
  • Ridskoleryttare
  • Vilka raser passar in?
Tillbaka