Huggormar på tomten

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Huggormar på tomten

Ni som uttalar er om hur hemskt det är att man tar kål på huggormar på sin egen tomt har antagligen inga egna barn. När ni fått det kommer ni nog att omvärdera det hela.

Oj...vilket trist och nedlåtande resonemang :(
får man enligt dig inte ha en åsikt i ämnet om man inte har egna barn?

Jag har två barn samt flera högt älskade husdjur, och tycker ändå inte det är ok att döda huggormar hursomhelst. Det finns ju andra sätt att bli av med dem som är både humana och lagliga.

Och eftersom ingen kan svara på frågan hur man blir av med ormarna får jag väl fortsätta döda dem.
(jag vet att man kan flytta dem långt bort, men jag vågar inte, och jag vill inte)

Jo, flera av oss har svarat, problemet är ju att du inte gillar svaret.

Ni som uttalar er om hur hemskt det är att man tar kål på huggormar på sin egen tomt har antagligen inga egna barn. När ni fått det kommer ni nog att omvärdera det hela.

Och eftersom ingen kan svara på frågan hur man blir av med ormarna får jag väl fortsätta döda dem.

(jag vet att man kan flytta dem långt bort, men jag vågar inte, och jag vill inte)
Man måste inte ha barn för att få åsikter. Jag har flera vänner, båda vuxna och unga, som har barn och de skulle aldrig döda djur i onödan.

Tänk om bara skulle få döda allt som var ivägen eller som man var rädd för. Tänk vad många djur och människor som skulle fått sätta livet till då :crazy:

Om du är så feg så du inte kan flytta på dem själv med en kratta tex, (men döda dem vågar du? :mad:) så RING då någon som har lite stake.

Dessutom påpekar du ju att du inte bara är för feg för att flytta dem, men också att du inte KÄNNER för det.:eek::mad:
Tänk om inte jag KÄNDE för att hoppa i sjön om ett av dina barn höll på att drunkna? Det här handlar visserligen inte om människor, men det handlar istället om onödigt AKTIVT dödande.
Håller helt med!

Oj...vilket trist och nedlåtande resonemang :(
får man enligt dig inte ha en åsikt i ämnet om man inte har egna barn?

Jag har två barn samt flera högt älskade husdjur, och tycker ändå inte det är ok att döda huggormar hursomhelst. Det finns ju andra sätt att bli av med dem som är både humana och lagliga.
Tyvärr kommer såna kommentarer ganska ofta, att man minsann "inte får" uttrycka sig om man inte har egna barn. Tråkigt sett att se på saken, anser jag. Men de har väl inget bättre att skriva.

Det var många,många år sen någon dog av huggormsbett i sverige. Däremot dör flera personer varje år av getingstick och hästar.

Döda alla getingar och hästar!!

Haha jo det skulle säkert gå med katter som hellre är ute än inne.
Alltså katter är utomhus djur (med undantag för vissa förädlade raser)
att de blir påkörda och likande är ju sånt man får räkna med men lodjuren här går så hårt åt våra katter att det är fruktansvärt! Vet iallafall 6 familjer som blivit av med katter p.g.a. Lodjuren!

Och då ska jag fråga vidare: Ska folk som har får med lamm eller kanske shettisar med föl hålla sina djur instängda på stall för att rovdjur inte ska ta dom???:crazy:

Nä någon måtta får det vara! Rovdjur som kommer för nära inpå människan och boskap är inget att spara på!

Eftersom frågan har gått ifrån att hålla huggormar från tomten till att diskutera rovdjur och det hör inte hemma här på Hem & Hobby så låser jag tråden.

Snurrfian-moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka