Huggormar på tomten

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Huggormar på tomten

Nämen fy vad läskigt! *ryser* :eek:
Hur gick det?
Och är det som det är i mina värsta mardrömmar: Att ormjäkel hänger kvar i tänderna? *ultrarys*

Aj då...Hur gick det? Blev du dålig?

Första dagen blev jag svullen och jätteblå.

2a dagen vaknade jag med en stor vätske / varutgjutning som jag var tvungen att åka in och skära upp armen och tömma ur.

Nu en vecka senare så är jag lite stel och blå, men det gör inte ont längre iaf.

Huuga :crazy:

Nämen fy vad läskigt! *ryser* :eek:
Hur gick det?
Och är det som det är i mina värsta mardrömmar: Att ormjäkel hänger kvar i tänderna? *ultrarys*

Faktum är att den hängde kvar i armen på mig medans jag schasade bort hundar och dansade fågeldansen och skrek som en kanariefågel.

Jag har dock ingen aning om det är vanligt att dom sitter kvar en stund?

För jobbarkompisen tog det ungefär 15-30 minuter innan han var på akuten, dit tvingad av chefen... Han kom in på akuten och sa att han hade blivit ormbiten och sedan kommer han inte ihåg nånting...

OMG! *svimmar* Jag hade dött på fläcken direkt! :cry: :eek:

Hade hoppats på ett svar typ: "Haha nä det fattar du väl att dom inte gör"

Så det blir till att åka till nån affär och köpa dom där Gummistövlarna som jag funderat på i flera år nu som skydd för orm

I lördags var det 2 huggormar i min trädgård. På söndagen slog jag ihjäl ytterliggare en huggorm. Min granne har sett flera stycken och tagit död på några. Snacka om invasion:crazy:

Min andra granne ville inte döda huggormen utan hon försökte fösa in den i en plastpåse med en sopborste. Ormen smet innan hon hann knyta igen påsen. Hur vågar hon ens försöka mota in den i en påse?:eek:

Jisses, man måste ju hålla händerna jättenära för att hålla upp påsen:eek:. Här har det faktiskt varit lugnt på ormfronten, kanske för att vi inte varit ute så mycket. Har pratat med grannarna som har bott här ett tag och de säger att det alltid varit mycket orm i det här området.

Ni tror inte man kan få vildsvinen som bökar i gräsmattan att trampa ner ormarna när de ändå håller på:idea:?

Ja du säg det... När jobbarkompisen blev biten så var det person a skulle flytta ormen (de trodde det var en snok) med hjälp av ett par pinnar... men det gick inte så bra då sa den andra att jag kan ta den jag har hanskar..... Ja så gick det som det gjorde också...

Nej den personen är inte så smart och det blev inte bättre av bettet i tummen heller...

Hittade en huggorm på tomten igår, för första gången. Blev livrädd men lyckades till slut avrätta stackaren. Nu har jag googlat en hel del efter ormfällor eller liknande. Men jag hittar ingenting. Jag har lusläst alla inlägg i den här tråden men hittills har det mest handlat om att själv fånga in ormen i en låda eller slå ihjäl.

Finns det verkligen ingen smart ormfälla?

Enligt andra i min närhet som tydligen flyttat huggormar så orkar de inte lyfta sin egen vikt. Du kan alltså ta dem i svansen och lyfta (hyfsat fort så de inte vänder sig om och biter med en gång) och de orkar inte lyfta sig själva för att bita dig. Sen får man naturligtvis hålla den ut från kroppen innan man hivar ner den i en hink eller något och fort på med lock.

Detta gäller dock INTE för snokar. Som visserligen inte är giftiga men kan ge infekterade sår.

Har dock inte testat själv. :laugh:

Jag har läst att det är en myt. De KAN faktiskt svinga sig upp och bita i handen... Men hur som helst, jag är ute efter något som fångar eller dödar ormarna. Utan att jag behöver närma mig dem... Någon som vet? Fälla? Gift?

Jo, men de får under vissa omständigheter dödas på tomtmark. Läs tidigare inlägg.

jag hade inte tagit hänsyn till att de är fridlysta faktiskt.. jag hade tagit skyffeln och klippa av huvudet av ormarna.

Får jag lov att fråga vad du tycker i vargfrågan? :)

Gäller väl för övrigt rätt många av er faktiskt.

Nej, det får du inte. Inte i den här tråden. Däremot går det bra att starta en ny tråd som handlar om det. Här handlar det om huggormar på tomten.

Hade det kommit en varg och bosatt sig på min tomt finnsbara en lösning = Mord! De ska respektera mitt revir!

Det känns faktiskt rätt relevant när majoriteten av folket här tillämpar SGT på ett skyddat djur. Det måste betyda att ni är för fri jakt på rovdjur. Varg och lo är ju trots allt en rätt mycket större olägenhet för jägare, djurhållare och hundägare än några små stackars huggormar vars största brott i mångas ögon är att de de har fjäll och ringlar fram istället för att ha mjuk fluffig päls, stora söta ögon och tassar att gå på.

Eller?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka