Jag är total novis på hudvård och tycker ärligt talat att det är ganska ointressant
men vill samtidigt gärna ha lugn och fin hy. Är i grunden torr men med lite fetare partier, har de senaste åren använt Niacimide+Zink från the Ordinary vilket har balanserat upp hyn och fått bort de allra flesta små hormonplitor som annars brukar dyka upp under delar av menscykeln. Ovanpå den brukar jag kleta på lite dagkräm från Maria Åkerberg och det var också hela min rutin.
Skulle vilja ha nån/några produkter som hjälpte mot följande men är inte intresserad av för många steg och olika produkter:
* Skulle vilja jämna ut färgen i ansiktet lite, idag blir jag lätt rödflammig i delar av ansiktet även om the Ordinary-produkten har gjort det delvis bättre.
* Efter 30 har det dykt upp lite rynkor i pannan som jag inte är helt tillfreds med, om det går skulle jag gärna släta ut dessa något. Har framförallt en tvärgående rynka nästa från tinning till tinning som stör mig lite. Inga direkta rynkor runt ögon och mun
* Har en del pormaskar på haka och näsa som jag gärna skulle vilja försvann
* Dagkrämen från MÅ räcker sommartid även som nattkräm men vintertid skulle jag behöva en med mer fukt. Kan ni rekommendera nåt?
Som ni hör har jag ingen som helst kunskap i ämnet och jag har svårt att googla mig fram i djungeln av produkter. Har ni några favoriter som stämmer in på ovan önskemål?