Det här är inte ett specifikt tips utan mer en generell reflektion, jag är också ljus hy och har därför ögonen på just den aspekten om jag kollar runt på smink. Och precis som att man nu försöker vara inkluderande med mörkare hudtoner så finns det överlag också fler ljusa nyanser. Ofta iaf.Hittar inte någon aktuell sminktråd så testar om det är okej att fråga om tips på foundation här?
Har både besvärlig hy och svårt att hitta rätt färg. Av en slump fick jag för ganska många år sedan hjälp att prova ut Soft Touch från Make Up Store som fungerat toppen men eftersom de gått i konkurs är den omöjlig att få tag på nu.
Jag har lätt att få blemmor och har ljus neutral hy utan gul underton vilket gör att många märken blir för gula även i de ljusare nyanserna. Jag har också lätt att bli oljig efter ett tag men tycker inte att väldigt matta foundations hjälper eftersom de täpper till huden för mycket.
Tyvärr har jag haft samma så länge att jag inte riktigt kommer ihåg vad jag testat tidigare. Nyligen fick jag med en Lumene hem från apoteket men den blev tyvärr inte alls bra.
En stor fördel med Soft Touch som jag använt tidigare är att den varit väldigt prisvärd. Jag använder bas i stort sett varje dag och därför går det åt en del vilket gör att jag inte vill ha någon jättedyr variant till vardags. Kan dock tänka mig att ha en lättare till vardags och en mer täckande till festligare tillfällen om det inte går att hitta någon riktigt bra för allt.
Kanske finns det någon här som också använt Soft Touch och kan tipsa om någon liknande?