Jag har alltid haft problemhy. Det som funkar minst dåligt är att tvätta med vatten (långa, varma duschar) och vid behov smörja med kokosolja. Ibland peelar jag med en klick honung blandat med kanel.

Billigt, ekologiskt och fungerar åtminstone inte sämre än andra produkter. Viktigast verkar dock vara att tvätta handduken som används till ansiktet samt örngott ofta.

Har rätt mycket smink oftast, och tar aldrig bort sminket från ansiktet på kvällen, tar enbart bort ögonsminket med en pad ur en sådan där sminkpads burk med lite olja på när jag ligger i sängen typ. Trots att jag aldrig tar bort ansiktssminket så har jag inga problem med finnar och ser inget negativt med det :angel::crazy:

jag har lite olika ansiktskrämer och ögonkräm som jag brukar sitta och roa mig att applicera (ovanpå sminkbasen) framför tvn typ. :devil::laugh:

Jag använder detta på morgonen:
Någon rengöringsprodukt, typ nivea eller liknande
Oliva Face Toner
Loreal SkinPerfection Day Cream

Om jag duschat på kvällen så använder jag The Body Shop Vitamin E Night Cream, annars skippar jag det pga lat.

Brukar skrubba ansiktet nån gång i veckan. Går på ansiktsbehandling kanske nån gång om året.

Har generellt en väldigt bra hy och upplever att den blev ännu bättre när jag började med Face Toner/ansiktsvatten. Använder aldrig foundation.

Har rätt mycket smink oftast, och tar aldrig bort sminket från ansiktet på kvällen, tar enbart bort ögonsminket med en pad ur en sådan där sminkpads burk med lite olja på när jag ligger i sängen typ. Trots att jag aldrig tar bort ansiktssminket så har jag inga problem med finnar och ser inget negativt med det :angel::crazy:

jag har lite olika ansiktskrämer och ögonkräm som jag brukar sitta och roa mig att applicera (ovanpå sminkbasen) framför tvn typ. :devil::laugh:

Blir det inte kladdigt på örngott osv?
Och ser inte sminket kakigt och fult ut om du låter det vara och sminkar över?

Om jag haft smink på tvättar jag ansiktet med tbs vitamin e innan jag går och lägger mig. På morgonen blaska jag bara av med vatten. Smörjer in ansiktet morgon, kväll och efter dusch med någon ansiktskräm, märke beror helt på hur mycket pengar jag känt att jag har råd att spendera. Jag har väldigt torr hy så för mig är det viktigaste att jag smörjer överhuvudtaget, kan lika gärna ta body butter egentligen.

För att ha jobbat med olika hudprodukter är jag ruggigt dålig på att sköta min hy.

Dusch varje kväll = med rengöring ansiktsvätt + ansiktscreme Känner jag mig ordentlig så blir det ögoncreme också vilket inträffar typ 1 gång /vecka. Måste dock bli bättre på det efter min ooperation, Märks tydligt på ena ögat så kan behöva lite hjälp.

Sminkar mig ibland, oftast enbart med mascara i såfall. Iallafall på detta jobbet.

och jag gör tvärtom! Tar alltid bort sminket från ansiktet men låter det på ögonen sitta kvar ibland, om jag vill ha en dekadent dagen-efter look. :cool:
___________________________________________________________________________________
För övrigt är min hudvårdsrutin ganska sämst, jag är för fattig/snål för att köpa högvis med dyra krämer och dylikt.

Jag har nog rätt typisk blandhy. Oljig med inslag av pormask i T-zonen och ganska torra kinder.
På morgonen tvättar jag bara med lite vatten och på kvällen tvättar jag (när jag kommer ihåg) med en cleanser från Good Things. Jag sminkar mig lite nu och då, max 3-4 dagar i veckan. De dagar jag inte har smink så låter jag min sorgliga hy vara naken; men när andan faller på tar jag på ett lager Dream Pure BB från Maybelline, den funkar för mig. :) Tvätta av sminket gör jag antingen med sminkborttagning från body shop, makeup-servetter från konsum eller vanligt hederligt våld. :angel:

Många av kvinnorna i min släkt har så noggranna hudvårdsrutiner och de har söta små burkar med ekologisk hudkräm i söta små högar i badrummen. :love: Jag beundrar dem och önskar att jag också hade självdisciplinen som krävs för att ta hand om sig så! En vacker dag ska jag sluta vara en skräphög och bli en riktig lady, en sådan som använder nattcrème! :p

Hur ser er hudvårdsrutin ut? När ni vaknar på morgonen tills ni lägger er på kvällen.
Vilka produkter använder ni, hur använder ni dom och vad har ni för ansiktstyp?
Vilken produkt kan ni inte leva utan? Har ni gjort någon ansiktsbehandling?

Jag använder just nu (pga taskig ekonomi) enbart produkter från La Roche Posay.
Och i dagsläget har jag bara två produkter, som jag dock älskar.
Som rengöring använder jag Effaclar rengöringsgel.
Sen använder jag Hydreane Riche som fuktcreme.
Jag tvättar ansiktet i ljummet vatten, utan tvål, när jag vaknar, och torkar det med handduken :D.
(Om jag har eller snarare när jag har tvål så stramar huden och då måste jag ha fuktkräm på och då får jag finnar om jag har det flera dagar i rad. Elände. Så jag ligger lågt.)

Har blandhud, fetare på vissa ställen och torrare på andra men den är hittills helt problemfri utom på vintern (vanligen inga finnar eller pormaskar eller så).

Jag kan inte leva utan Idominsalva på vintern för då brukar jag få en torr fläck på ett ställe på kinden och torra läppar (som får salva på kvällen).

Senast ändrad:
Jag smörjer in ansiktet när jag har duschat (med handkräm :angel:). That's it! Sminkar mig extremt sällan. Har väldigt bra hy om än lite torr på vintern. Alla mina yngre vänner är avis på min hy. :p
Jag kör också handkräm i ansiktet lite då och då. Den som jag råkar ha på händerna (Senast Crabtree&Evelyn med apelsindoft :D). Mina händer tenderar bli magiskt torra.

(Folk -kollegor typ, hävdar att jag har bra hud (de kanske bara är snälla). Själv tycker jag mest den är prickig.)

Jag är så dålig på att tvätta mig ordentligt på morgonen, men borde verkligen bli bättre :p
Har rätt taskig hy, men den har blivit mycket bättre sedan jag började använda Maria Åkerbergs grejer.
Kör hennes rengöringscreme (Olive cleansing), ansiktsvatten (Neroli) och ansiktscreme (Clearing lotion). Kör peeling någon gång i veckan också, antingen hennes AhA-peeling med mjölksyra, eller hennes Papaya peeling.

@Tonto Paulas Choise har jag också hört bra om. Jag står och väljer mellan en peeling där ifrån eller en pumpapeeling från Peter Thomas Roth (någon som testat den?).

Men blir inte det jätteäckligt att dels sova med smink, och dels sminka på nytt när du redan har ett (eller flera) lager sen innan? Om du har ansiktskrämer ovanpå sminket så tappar det väl funktion = onödigt...?

Vilka produkter använder ni, hur använder ni dom och vad har ni för ansiktstyp?

Blandhy. Använder ACO ansiktsrengöring. Den rosa... tror att den är för känslig hy, men tycker den känns bra. Används när jag duschar.

Inget annat till vardags. Ska jag snofsa till mig har jag en foundation med fukt och solskydd.

Vilken produkt kan ni inte leva utan? Har ni gjort någon ansiktsbehandling?

Jag har ingen favorit som jag inte kan leva utan. Orsaken till att jag köper ACO är för att det är billigt, känns bra, och är lätt att köpa på apoteket när jag handlar annat.

Ja jag har gjort några ansiktsbehandlingar... Tycker det brukar kännas behagligt. Men inte heller det är något som jag måste. Det är en liten extra guldkant som jag unnar mig ibland. Typ som massage.

Hudvård vad är det?
Smörjer ansiktet med nåt efter dusch
Oftast bara nåt fuktgivande.
Har sån in showerlotion plus bodybutter som används ibland
Rynkor är jag nog för tjock för hahaha får se när jag lyckas gå ner lite vad som händer

@Sonic76 haha jag gillar ditt resonemang angående rynkor! När jag var liten så trodde jag att tjocka människor inte hade rynkor pga fettet fyller ut eventuella skåror/veck/liknande. Men jag är själv tjock och har inga rynkor alls, trots att släkt fick rynkor tidigt.

Jag har acnebenägen hy (trots att jag är trettio år...) och tvättar huden med någon form av skum från Basiderm, sen använder jag ACO acnelösning och sist Acnicyl. Gör detta morgon och kväll, ingenting annat, inget smink. Huden håller sig mestadels helt okej numera, bara jag kan låta bli att pilla på ansiktet hela tiden. Någon mirakelkur har jag dock aldrig hittat.

@Tonto Paulas Choise har jag också hört bra om. Jag står och väljer mellan en peeling där ifrån eller en pumpapeeling från Peter Thomas Roth (någon som testat den?).

Jag har bara använt PC och deras produkter fungerar superbra på mig! Jag tycker bäst om deras 8% AHA. BHA för mina porer små, men när jag använder den efter ett upphåll så får jag massor med finnar, men säkert på grund av att skiten kommer upp till ytan, för det blir bra efter 1-2 veckor.

Liknande trådar

Relationer Jag är en gammal användare, med helt nytt konto för anonymitet. Känner mig så otroligt rådvill och vad kan vara bättre än att fråga i...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
23 210
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar