Vet du, du har såklart rätt. Jag fick lite konsultation idag och du har rätt. Jag har tillfört FETT eftersom jag är så torr. Jag ska alltså tillföra FUKT. Fick massa prov på produkter som är just återfuktande så nu jävlar ska det återfuktas!

Börja med att endast lägga till en ny produkt åt gången, annars kan det bli KAOS. :p Du kan så klart lägga till fett också, men efter att du återfuktar huden för att då "stänga in" fukten i huden.

Börja med att endast lägga till en ny produkt åt gången, annars kan det bli KAOS. :p Du kan så klart lägga till fett också, men efter att du återfuktar huden för att då "stänga in" fukten i huden.

Ja precis så sa hon också. Och samma med att lägga på fuktgivande creme först och sen punktbehandla med fettet på torra fläckar!

Ja precis så sa hon också. Och samma med att lägga på fuktgivande creme först och sen punktbehandla med fettet på torra fläckar!

Hoppas att det blir bättre! Jag har en fläck på kindbenet som jag behandlar nu. Brukar lägga något återfuktande och sedan en fet ansiktsmask på hela ansiktet och sedan vaselin på det torra stället. Undvik gärna irriterande ingredienser, så som dålig alkohol, tillsatta dofter, essentiella oljor osv.

Du kanske även kan byta baby oljan mot t.ex. argan olja om du vill fortsätta med en olja.

Prova att skaffa en luftfuktare till lägenheten. Duscha inte varmt, exfoliera huden mer ofta men väldigt försiktigt. Drick mindre alkohol :angel: och mer vatten. Att käka fiskolja kan också hjälpa till.

Huden är så torr att den rynkar sig liksom? Den blir fårig och flagnar. Vet inte hur jag ska beskriva det bättre!
Låter precis som de problem jag har. Har väldigt känslig hud runt ögonen, speciellt det ena, och när jag har ett "skov" så blir det rött, rynkigt, ev svullet, kliar och kan också börja flaga. Allergi- och hudläkare kommer dragande med recept på Ficortil och visst, det kan ev tillfälligt bli bättre men blossar upp igen förr eller senare. Är generellt skeptisk till hydrokortison då det på sikt skapar känsligare hud. Min hudterapeut avrådde starkt från hydrokortison och rekommenderade istället Dermalogica Gentle Soothing Booster och jag fick tillbaks mitt liv! Duttar på varje morgon och kväll och någon gång mitt på dagen om det behövs. Serumet är min livlina! I början kombinerade jag med vanlig mandelolja tills huden åter var stark och frisk. Idag lägger jag ofta Dermalogica Multivitamin Power Firm ovanpå serumet. Jag älskar min hudterapeut och hennes kloka råd dom ALLTID fungerar för mig.

Låter precis som de problem jag har. Har väldigt känslig hud runt ögonen, speciellt det ena, och när jag har ett "skov" så blir det rött, rynkigt, ev svullet, kliar och kan också börja flaga. Allergi- och hudläkare kommer dragande med recept på Ficortil och visst, det kan ev tillfälligt bli bättre men blossar upp igen förr eller senare. Är generellt skeptisk till hydrokortison då det på sikt skapar känsligare hud. Min hudterapeut avrådde starkt från hydrokortison och rekommenderade istället Dermalogica Gentle Soothing Booster och jag fick tillbaks mitt liv! Duttar på varje morgon och kväll och någon gång mitt på dagen om det behövs. Serumet är min livlina! I början kombinerade jag med vanlig mandelolja tills huden åter var stark och frisk. Idag lägger jag ofta Dermalogica Multivitamin Power Firm ovanpå serumet. Jag älskar min hudterapeut och hennes kloka råd dom ALLTID fungerar för mig.

Tack för tipsen! :bow: Din beskrivning är exakt hur det är för mig med min fläck under ögat!

Jag tvättar på kvällen med Dermalogica Ultracalming cleanser och smörjer med Dermalogica Active Moist. Har ibland på en Dermalogica fuktmask. Använder inte smink.

Liknande trådar

Relationer Jag är en gammal användare, med helt nytt konto för anonymitet. Känner mig så otroligt rådvill och vad kan vara bättre än att fråga i...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
23 210
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar