Jag har bara använt PC och deras produkter fungerar superbra på mig! Jag tycker bäst om deras 8% AHA. BHA för mina porer små, men när jag använder den efter ett upphåll så får jag massor med finnar, men säkert på grund av att skiten kommer upp till ytan, för det blir bra efter 1-2 veckor.

Okej :) jag råkade faktiskt precis beställa hem PTR pumpapeel. Måste införskaffa mig en bra spf också. Har du tips?

Hur ser er hudvårdsrutin ut? När ni vaknar på morgonen tills ni lägger er på kvällen.
Vilka produkter använder ni, hur använder ni dom och vad har ni för ansiktstyp?
Vilken produkt kan ni inte leva utan? Har ni gjort någon ansiktsbehandling?

Jag försöker vara ganska noga med min hudvård. Jag tar en pad med ansiktsvatten varje morgon och drar av ev. smuts i ansiktet, sen smörjer jag alltid in ansiktet med en fuktgivande kräm samt ögonkräm. På kvällen använder jag rengöringsmjölk, ansiktsvatten, avocadoolja/serum och avslutar med en nattkräm och ögonkräm. Jag har torr och väldigt känslig hy, slarvar jag så märks det direkt då huden börjar strama och jag blir lätt röd så fort man tvättar med vatten. Just nu använder jag produkter för känslig och torr hy från Emma S, rekommenderas som budgetalternativ! Annars brukar jag ha från Clarins, Exuviance, Dior eller Bliss. Använder regelbundet fuktgivande ansiktsmasker som jag sover med och emzympeeling. :) Gör inte ansiktsbehandling så ofta men ska försöka gå regelbundet då hyn håller sig fin och återfuktad ett bra tag efter det. :) På vintern så kan min hy bli sjukt torr med flagor, inte så kul.

Okej :) jag råkade faktiskt precis beställa hem PTR pumpapeel. Måste införskaffa mig en bra spf också. Har du tips?

Min hy har bara tålt Skinplans spf 30. Men jag behöver egentligen minst 50 för att kunna vara ute, så resultatet är ful och finnig men oskadad hud från solen på sommaren, fin hy på höst/vinter/vår när jag inte behöver lika mycket solskydd. :cautious:

Jag har hopplöst torr hy, och misshandlar den tyvärr pga mitt jobb som hästskötare. Svett och smuts blaskas av från ansiktet flera gånger om dagen och låter självtorka. Ingen solskyddsfaktor heller..

Smörjer sedan barnsben med olivolja, det funkar strålande. Annars gillar jag Cliniques produkter om jag någon gång ibland försöker vara lite seriös :p

Detta är min grundrutin just nu :

Morgon: Tvättar med REN evercalm (eller tar lite Bioderma på en bomullspad om jag har superbråttom, typ innan jobbet då jag går upp en halvtimme innan jag är på plats ;) ), sen ett pump av REN evercalm serum. Sen ögoncreme, just nu en från La roche posay. Avslutar med clinique moisturizing lotion +.

Kväll: Tvättar med REN evercalm, två gånger ifall jag har smink på mig, alternativt en gång men då har jag tagit bort merparten av sminket med Bioderma innan. Ibland avslutar jag med Bioderma för att vara säker på att inga sminkrester finns kvar. Sen serum och ögonkräm som på morgonen och så avslutar jag med bare minerals purely nourishing cream. En ganska tung kräm som är bra för min torra hy.

Ibland har jag ett ögonserum från clinique under ögonkrämen. En gång i veckan ungefär gör jag en ansiktsmask, av varierande märke. Jag gillar kicks anti-stress mask! Exfolierar ansiktet någon gång i veckan, antingen med en konjacsvamp eller med Maria Åkerbergs papaya peeling.

Jag har alltid haft problemhy, sedan jag var bebis, och har sålänge jag kan minnas haft sjukt torr hy som är superkänslig. När jag var liten hade jag eksem på hela kroppen och nu kan jag få lite på händerna och småfläckar på kroppen. Hudvård har alltid varit en del av mitt liv, min hy klarar sig helt enkelt inte själv. Den får utslag och stramar utan rätt produkter som återfuktar och lugnar. Jag har prövat mig fram genom MÄNGDER av olika produkter och märken och just nu mår min hy riktigt bra! Jag är oftast helt igenom återfuktad, huden är lugn och nöjd men jag får någon-några hormonella finnar runt hakan vid PMS/mens. Jag har inga produkter jag inte kan tänka mig att yta ut/pröva nya utom Bioderma. Jag har använt det i snart 5 år och älskar denna vätska! Det är ett ansiktsvatten som tar bort smink och orenheter så himla bra samtidigt som det är så skonsamt mot huden. Sen ett halvår eller så finns det på svenska apotek :)

Jag skulle faktiskt inte kunna skippa något moment i min rutin även om en del produkter kan skifta. Rengöringen är jätteviktig, även om man har torr hy behöver huden få hjälp att bli av med död hud och päck som kommit utifrån under dagen. Tvål är döden för ansiktet, så uttorkande. Big nono!

Serum har gjort enorm skillnad på min torra hy. Den tränger in i huden på ett sätt en fuktkräm inte kan göra, och därför håller jag mig återfuktad mycket längre. Utan serum kan min hy börja flagna efter några timmar.

Ögonkrämen är så viktig om man vill förhindra linjer och rynkor. Inte nödvändigtvis anti age (om detta tvista de lärde) men FUKT. En återfuktad hud åldras långsammare än en torr.

På dagen kan jag ha en lite lättare kräm än på natten då jag gärna ger huden en riktig fuktdrink. Jag tycker inte det är nödvändigt att köpa det allra dyraste, ser hellre till bra ingredienser som min hud tål. Den är lite konstig, ibland tål den produkter med mycket konstiga ingredienser bättre än renare produkter. Jag har fått prova mig fram helt enkelt! Jag är jätteintresserad av hudvård, sminknörd som jag är så ligger grunden i basen och då hjälper det verkligen om hyn är välmående i sig själv.

Jag är noga med min hudvårdsrutin - rengöringsmjölk, ansiktsvatten, dagkräm, ögonkräm, och så serum och nattkräm till kvällen. Mellan 3-5 ggr/v använder jag rengöringsborste ihop med rengöringsmjölken för en extra djuprengöring.

Har bra hy och tack vare att jag varit noga med hudvården sedan unga år, har jag mindre med ålderstecken än andra kvinnor i min ålder (medelålders +50).

För tillfället använder jag Novage Ultima Lift-serien från Oriflame - som motsvarar mina krav på hudvårdsserie.

/Lizzie

Har lovat mig själv att ta hand om hyn lite bättre så har gått från diors dreamcream (jättebra ioch för sig) till Sensais step 1 och 2 för djupare rengöring och mjukgörande och collagen cream efter det. Underbar serie. Har tendens till torr hy ( utan dagkräm stramar det så det gör ont) men det är helt borta numer
Nina

Men blir inte det jätteäckligt att dels sova med smink, och dels sminka på nytt när du redan har ett (eller flera) lager sen innan? Om du har ansiktskrämer ovanpå sminket så tappar det väl funktion = onödigt...?
På morgonen är allt borta . Dvs på kudden ;) ja lite äckligt kanske men jag bryr mig inte så mycket. Byter lakan ofta. Krämerna är mer terapi, tror inte sånt funkar så bra ändå.

Använder i stort sett aldrig smink, möjligen tonad fuktkräm någon gång ibland. Använder aldrig tvål eller liknande i ansiktet. Torkar av handflatorna i ansiktet när jag smort händerna, så det blir väl ett par gånger om dagen. Det jag lägger mest möda på är nog läpparna, försöker komma ihåg att ha cerat med solskyddsfaktor när jag är ute i stark sol, Burt's Bees annars.

Mitt bästa knep för fräsch och ungdomlig hy är att sänka antalet watt i badrumslampan med minst 20. :D

Dusch ca 3ggr/vecka, vatten i ansiktet på kvällen om jag bara haft mascara och de 2-3ggr per år jag sminkar mig mer med typ foundation, rouge och ögonskugga blir det tvål och vatten.

Carmex stift varje kväll på läpparna, där är jag nog forever beroende.

Åh jag är en riktigt hudvårdsnarkoman. Tyvärr (fast bra för plånboken) har jag på senare tid märkt att min hy mår som bäst om den endast får en grundlig rengöring och en riktigt bra återfuktare.

Använder idag Emma Hardies Moringa Cleasing Balm som är mitt absoluta måste. Den byter jag aldrig ut mot något. Som återfuktningskräm använder jag just nu Kiehls Ultra Facial Deep Moisturizer Balm. Den är toppen för min t-zon där jag är oerhört torr, ahr dock märkt att den inte passar på övriga delen av pannan (på sidorna så att säga/högre upp mitt på pannan) där jag får små antydningar till finnar pga att krämen är så fet.

Serum använder jag ibland, men har inte hittat någon som jag anser gör något överväldiga för mig.

Hur ser er hudvårdsrutin ut? När ni vaknar på morgonen tills ni lägger er på kvällen.
Vilka produkter använder ni, hur använder ni dom och vad har ni för ansiktstyp?
Vilken produkt kan ni inte leva utan? Har ni gjort någon ansiktsbehandling?
.

När jag går upp, tvättar jag ansiktet med vanlig tvål och vatten. Torkar.
Klart.
Innan jag går och lägger mig upprepar jag proceduren (brukar bli rätt smutsig även i ansiktet av att borsta dammiga hästar).
Klart.

Ibland - någon gång i halvåret eller så - kladdar jag in valfri handkräm i ansiktet också, om jag tagit för mycket handkräm för händerna.

Det varierar mellan ingen alls och rengöring serum och hela kitet. Allt utom dag- och nattkräm är från Yves Rocher, min hud gillar skarpt deras produkter.

Har en snäll "vardagspeeling" i duschen jag alltid använder utan att gnugga så noga.

Har OK hy, mest porerna jag stör mig på ibland. Och melasman jag fått nu... Det på kinderna är ok, ser solbränd ut, fläckarna mitt i pannan är inte lika roliga.

Tvättar med vatten en gång om dagen sedan på med en riktigt bra fuktkräm, just nu Sans Soucis. Min hy klarar inte av täckande smink och/eller rengöringsprodukter utan att gå bananas.

Har skräphy som är torr men samtidigt får jag fula finnar som oavsett om jag klämmer eller inte resulterar i ärr.
På mornarna tvättar jag med ACO ansiktsvatten för torr hy och smörjer in mig med deras 3+3 kräm
Kvällar använder jag rengöring från best face forward eller peeling från ACO och sedan ansiktsvatten igen. Smörjer då in mig med en kräm från neostrata. Använder ögonkräm från L3 till natten.
Använder lermask och peeling ca 1 gång i veckan.

Jag tvättar ansiktet om jag varit sminkad, vilket händer väldigt sällan.
Smörjer in mig efter dusch med ansiktskräm och ögonkräm.
Jag använder produkter från The Body Shop, Vitamin E sorbet (eller nåt sånt) nu på sommaren och Drops of youth ögoncreme.

Peeling nån gång ibland när jag kommer ihåg det.

Jag har blandhy med torra kinder och fetare T-zon, men utan finnar. Tycker huden mår bäst när jag låter den vara ifred så mycket som möjligt.

Jag är sjukt lat men dushar varje kväll o samtidigt tvättar jag ansiktet (med ansiktstvätt, ofta loreals).
Skulle jag dusha annan tid på dygnet är det inte säkert att ansiktet tvättas på kvällen :crazy:

Har en nattcreme och en dagcreme från clinique som jag försöker smörja med dagligen. Är jag lat blir det bara clinique cc cream direkt som i sig är rätt smörjande.

Har ögoncremer o serum som är bra men glömmer ofta använda dom :p

Har bra hud, kanske lite torr men inte så mkt mer än att det kan kännas lite stramt ibland. Använder ansiktsvatten på morgonen, dagcreme från Dermosil och ögoncreme från samma. På kvällen blir det ansiktsvatten igen om jag känner mig lat, rengöring med ngn mild ansiktstvätt när jag sköter mig, serum, nattcreme och ögoncreme från Dermosil. Ibland lägger jag en ansiktsmask men det går i perioder när jag orkar. Slarvar ibland med min hudvård när jag är lat men brukar inte märka skillnad, tänker att det mest handlar om att förebygga och hålla huden mjuk och återfuktad och kanske slippa några rynkor i framtiden.

Har halvtaskig hy, tunn, känslig men samtidigt fläckvis fet och får lätt finnar. Det blir inte bättre av att jag pillar mycket mer än jag borde. :angel: Kan reagera på starka krämer med mycket parfym, så jag brukar inte våga testa allt för mycket nya produkter.

Har kört Dermalogica de senaste 3-4 åren, tvättar med cleansing gel och smörjer in med skin smoothing cream på morgonen. På kvällen tvättar jag bort sminket med någon oljeliknande precleanser, cleansing gel, microfoliant peeling och sedan samma fuktighetskräm en gång till. Om jag inte slarvar någonting så blir hyn klart bättre, men jag är tyvärr inte så noga som jag borde vara.

Är lite sugen på att testa Paulas choice för att se om det gör någon skillnad, men är egentligen inte missnöjd med Dermalogica.

Liknande trådar

Relationer Jag är en gammal användare, med helt nytt konto för anonymitet. Känner mig så otroligt rådvill och vad kan vara bättre än att fråga i...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
23 210
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar