Jag kör på ansiktstvätt från Dermalogica. Deras Cleansing gel som sköljs av med vatten.
Efter det brukar jag ha serum från Biodroga med hyaluron-syra i. Nu sist funderade jag på om inte mitt gamla serum från Boots no 7 kanske kunde duga och köpte det. Men nä! Det var inte alls lika bra på att hålla fukt. Snålhet och testarintresse slog dock till och jag rotade fram ett Hyaluron-syrepreparat sambon har och blandade i några ml i Boots-serumet. Det blev riktigt bra tror jag av första testet. ;)
Över serumet har jag A-vitaminkräm från hälsokosten. Och Dermalogicas Moisture Balance på torrare partier.

Jag kör samma rutin morgon och kväll. Jag gör också ibland ansiktsmask, fuktgivande från Dermalogica. Eller så kör jag en behandling med en maskin sambon har och använder hyaluronsyra.

Jag har rätt ok hud. Den är känslig och reagerar med att bli torr eller få utslag av parfymer och de flesta produkter som säljs i vanliga butiker. Men sköter jag den rätt är den rätt fin.
Jag får ösa på med fukt bara och tänka på vad jag äter/dricker för att inte torka ut.

Jag blir inom kort helt galen på min fula torra fläck under ena ögat! Huden är röd, kliar, är torr och rynkig, Det både känns och ser för jävligt ut. Har testat både decubal repair och mild hydrokortisonsalva. INGET hjälper. Fler tips???

@tornblomma Hur länge har fläcken varit där? Och har du varit iväg till någon hudterapeut?

Den debuterade förra vintern, men försvann när jag åkte utomlands och var i solen. Reste mycket resten av den vintern/våren och då höll den sig borta. Nu kom den tillbaka i oktober, för att sedan försvinna när jag åkte till Israel. Now it's back in business. Trots att den är torr verkar den gilla sol ;)
Har inte varit iväg och kollat den.

Den debuterade förra vintern, men försvann när jag åkte utomlands och var i solen. Reste mycket resten av den vintern/våren och då höll den sig borta. Nu kom den tillbaka i oktober, för att sedan försvinna när jag åkte till Israel. Now it's back in business. Trots att den är torr verkar den gilla sol ;)
Jag har i stort sett aldrig haft problem med torr hy, snarare tvärt om, men det låååter ju som du har torreksem och sånt blir väl överlag sämre när det är kallt.

Jag har i stort sett aldrig haft problem med torr hy, snarare tvärt om, men det låååter ju som du har torreksem och sånt blir väl överlag sämre när det är kallt.

Kanske! Kortison hjälper iaf inte ett skit, det bara svider och kliar mer!
Har förutom detta bra hy känns det som. Kaos

Då låter ju det enda rätta som att du flyttar till Israel alternativt går till en salong och ser vad de har att rekommendera!

Låter som ett bra tips! ;) Åker faktiskt till Jamaica om några veckor, ser det som en "hälsokur" :p
Ska till en salong nästa vecka och fixa en annan grej, ska be om råd då!

@Tonto paula's choice va? // hudvårdsnörd som lägger sånt på minnet

Paulas Choice har gjort min hy mycket bättre. Förut hade jag bölder som jag fick gå och skära upp och så var jag grisrosa i ansiktet med fläckar som var så torra att dom sprack. :eek: Det var hemskt! Min hy är inte perfekt, men börjar bli bättre! Håller på och försöker vänja mig vid Niacinamide för att minska mina porer och ärr, men kan bara använda en återfraktande ansiktsmask just nu då jag råkade överdosera min morgondos med BHA så jag blev bränd när jag var ute i solen. :angel:

Typ bara babyolja och decubal repair just nu!

Låter som om du kanske skulle behöva tillföra mer återfuktande produkter. Ofta så blir man otroligt torr i huden när det är vinter och torrt i luften. Olja förhindrar förlust av fukt snarare än att ge huden återfuktning. Vad använder du när du tvättar ansiktet och hur ofta gör du det?
Du kan också prova att smeta på lite vaselin ovanpå den torra fläcken efter att du använt nattkräm.

Det där låter som psoriasis, det blir ofta bättre av sol.

Låter som om du kanske skulle behöva tillföra mer återfuktande produkter. Ofta så blir man otroligt torr i huden när det är vinter och torrt i luften. Olja förhindrar förlust av fukt snarare än att ge huden återfuktning. Vad använder du när du tvättar ansiktet och hur ofta gör du det?
Du kan också prova att smeta på lite vaselin ovanpå den torra fläcken efter att du använt nattkräm.

Vet du, du har såklart rätt. Jag fick lite konsultation idag och du har rätt. Jag har tillfört FETT eftersom jag är så torr. Jag ska alltså tillföra FUKT. Fick massa prov på produkter som är just återfuktande så nu jävlar ska det återfuktas!

Vet du, du har såklart rätt. Jag fick lite konsultation idag och du har rätt. Jag har tillfört FETT eftersom jag är så torr. Jag ska alltså tillföra FUKT. Fick massa prov på produkter som är just återfuktande så nu jävlar ska det återfuktas!
Inuti kanske? Mina torra flagiga läppar verkar bero av hur mycket vatten jag dricker och så?

Liknande trådar

Relationer Jag är en gammal användare, med helt nytt konto för anonymitet. Känner mig så otroligt rådvill och vad kan vara bättre än att fråga i...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
23 210
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar