Jag red den lugna jakten i svenshögen i lördags - 24:e sept. Men den blev inte så "lugn" för min annars så lugna ponny som går och hänger med läppen och drar på benen när vi är på uteritt i mitt stall hon taggade till som sjutton och efter första "tallyhooet" (dvs trav) så fattade hon galopp och hade nog gärna fortsatt så resten av ritten
Jag hade ett himla sjå att inte få henne att gå in i rumpan på hästen framför och se till att hon inte snubblade eftersom hon var totalt ofokuserad på var hon skulle sätta fötterna
Annars var jakten väldigt trevligt, det är ju lite svårt med travhoppning så jag tror inte så många hoppade de få hindrena. men otroligt roligt med "vattenbadet" i sjön på slutet och jag tror att alla hästarna var i vattnet! - en del mer än andra
det var massor av gott att äta oxå
Nu är det nästa jakt i stenungsund på lördag 1okt och dit längtar jag för där är det otroligt fina banor - sandtravbanor som är breda och med fina hinder! men tror jag ska ta skäcken - även om hennes hoppsadel dissades av sadelmakarna i helgen - får väl i värsta fall rida i dressyrsadeln men då blir det kanske itne så mycket hoppning
tror även denna bana passar den heta ponnyn bättre oxå om hon får springa av sig lite