Hovslagarutbildningen i Skara

M

madeleine71

Jag har försökt att hitta information om vad som krävs för att söka till Hovslagarutbildningen i Skara men det går ej att komma in på websidan http://www.hmh.slu.se/hovslag.htm

Finns det någon här som känner till antagningskraven eller som har gått utbildningen och kan berätta lite om utbildningen?

Tacksam för svar!

Sv: Hovslagarutbildningen i Skara

Vad jag kan se verkar inte hovslagarutbildningen finnas nu i höst.

Prova att ringa dom o fråga Tel: 0511-67000

Tack för informationen!

Jag har mailat dem och bett dem skicka information per post eftersom websidan inte verkar fungera (med cc till webansvarig). Vet inte hur snabba de är med att skcika information och jag är nyfiken NU!! :)

Mvh
Madeleine

jag är grymt besviken på Skara. sök dig någon annanstans. två år i rad har jag sökt. första året vet jag att jag gjorde dåligt ifrån mig på proven i smidet. besked skulle skickas ut senast midsommarveckan, men inget brev kom, efter två veckor hörde jag av en sekreterare att de slarvat bort det, efter ytterligare tio dagar dök det upp med negativt besked. i år var jag där igen för jag ger mig inte. gjorde ett mycket bra prov i alla moment. åkte hem med samma förmaningar "du får besked senast midsommar". men inget besked kom, när man ringer ochh hör efter får man veta attt sekreteraren är sjuk, vecka in och vecka ut, man ber dom ringa upp men det gör inte. får numret till rektorn men där möts man bara av IQ-svar.
man jagar efter detta jäkla besked men mötts bara av personer som inte vet något. till slut ger jag upp och för lista ut själv att jag antagligen inte blivit antagen.

i MÅNDAGS den 23:e augusti får jag ett kort besked utskrivet den 17:e augusti att jag tyvärr inte är antagen och att inga frågor tas över telefon (tro fan det, ingen däruppe vet ju något!) och att man får maila om man vill något.

trots att jag ger mitt liv för att bli hovslagare så lägger jag ner skara nu. är det hela så dåligt skött innan utbildningen ens satt igång så törs jag inte tänka på hur dåligt planerad utbildningen då är (har hört både det ena och den andra men valt tidigare att blunda för det)

nu får man gå på nolvik istället vilket är praktiskt ogenomförbart för mig, eller gå som lärling hos någon annan och gå miste om en massa teori.

skara tänker jag bojkotta tyvärr, dom har gjort bort sig själva inte en gång utan två år i rad...

Tack för era svar!
Jag har mailat och de lovade att de skulle skicka informationen hem till mig så fort den var färdig, vilket beräknades bli någon gång i oktober.

Mvh
Madeleine

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 324
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 406
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 058
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 545
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar