Hovslagare

Sv: Hovslagare

700 kr kostar det för min häst. Då ingår verkning och skoning runt om inkl. skor och söm. Hovslagaren kommer för övrigt ut till gården. Jag tror det är vitt. men inte helt säker på det.

Jag är väldigt god vän med min hovslagare, och han tar 300 kr med skor, svart då givetvis, vet inte vad han tar till sina andra kunder. Å andra sidan sköter jag den mesta skoningen på mina hästar själv, då jag är hyfsat kunnig inom området, vilket innebär att han oftast bara behöver sko mina hästar var tredje-fjärde gång om det inte är något särskilt.

Hovis !:300 kr för skoning svart. Står för skor själv.

Hovis 2: 500-600 kr vitt beroende på vilka skor det är.

800 kr svart är väldigt dyrt tycker jag!

*lånar knapp*

Sist skodde han två hästar och med 8 nya skor blev det 1600 kr. Då har han ungefär 18 mils körning som delas med en annan hästägare. (Vet dock inte ur då jag har två och de sex? hästar)
Har aldrig frågat efter kvitto. Han är godkänd.

Syftar du på min GOOOOA hovis?

Verkar som om bara ni haft probs med honom?

Till mig kommer han på momangen! :p ;)

Har ni haft en trevlig städdag idag? :smirk:

min hovslagare tar för en skoning 450:-
och en skoning med sulor 500:-
verkning tror jag är 50:- - 100:- billligare än skoning.

Man får dock hålla med skor å sånt själv, om det inte är nått special då fixar hovis det, men då får man ju pröjsa extra...

Min hovslagare tar 300:- för en verkning, inkl. resan. Svart :crazy:

Min tar 600 för helskoning, 200 för end verkning o halvskoning vet jag inte.
Får kvitto om jag vill.
Han är superduktig, dessutom rolig & pållan gillar honom skarpt :rofl: Utbildad såklart o han har varit med o tävlat i falsterbos hovslagartävlingar o så

Liknande trådar

Hästhantering Står i valet & kvalet, står i ett stall idag där jag trivs väldigt bra för övrigt men har nu fått erbjudande om ett annat. Är lite...
Svar
3
· Visningar
1 213
Hästvård Allt har fungerat så bra, mitt fullblod har haft kanon fina och hårda fötter :bow: Skodd var 6-8 vecka. Förra skoningen gick hon...
2
Svar
39
· Visningar
4 234
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden