Hovslagare

Sv: Hovslagare

850:- då ingår skoning runt om + att det går att få tag på henne :D (vilket har varit lite svårt med tidigare hovisar)

Vi betalar 650 kr och det är en ordentligt utbildad hovis med massor av kunnighet och har gått i princip alla steg man kan i utbildningen. Då ingår skor, tappskogaranti osv. Inte för att hästen nånsin tappar skorna när han skor, men ändå.

Verkning tar han 200 kr för alla 4 på min unghäst, vet inte vad han tar för andra, då han kan vara lite sån att han har "specialpriser" när man har mer än en häst och som i mitt fall då den ena bara verkas.

Jag betalar 360:- med kvitto. 100:- för bara verkning.
Skorna köper jag själv.
Underbara hovslagare! :bow:

-lån-

Jag är mycket förvånad över att ni har så "billiga" hovisar.
Både med eller utan kvitto.

Ni som får betala skorna själva, vad kostar era skor?

Jag betalar 300kr för skoning runt om. Jag står dock för skorna själv. Har köpt skor själv i många år men inte tusan kommer jag ihåg vad de kostar :o :crazy:

Min nuvarande hovslagare tar 400 kr och då står jag för skorna själv. Det är svart för jag har aldirg fårr kvitto. Men hovslagaren jag hade förr tog 350 kr (svart) och då ingick skorna, Kostade en hundring till på vintern. Billigt tycket jag :) Har haft hov slagare som kostat runt 700 kr (svart) och varit lika duktig som den billigaste. På Granngården kostar dom ca 23 kr/st. På vintern 30kr/styck (med broddhål då).

Betalar 700:- För skoning runt om. ev. billigare om han kör framskorna två gånger och bara verkar dem först.

han är jätte duktig, betalde 850:- för min förra och han var inte ens det minsta bra, brydde sig inte om att se hästen i helhet först och se vad han kunde göra något åt. min häst har nämligen vridning på ena bakhoven, och de har bliivit mkt bättre sen jag bytte hovis :bump:

Jag betalar 800kr för helskoning, 450kr för bara framskoning o 200kr för enbart verkning.
Skor ingår i priset likaså resan. 1tappsko sätts på kostnadsfritt.
Utbildad hovslagare och alltid kvitto.

Min hovis tar 600:- för en rundskoning inkl skor, ingen reseers. han verkar mina ponnier för 100:- , så med dom priser som en del måste betala så är jag supernöjd.

Bra är han oxå och med tanke på att min ena ponny nästan sparkar ihjäl både honom och mig varje gång, så är jag otroligt glad över att han kommer tillbaka varje gång. ;)

Jag köper skor på travshoppen är i stan. "Vanliga" skor kostar ca 100.- / 4 stycken. Guldskor (vilket jag oftast använder) ca 250.- / 4 stycken

500 kr för normalstora fötter.
När det är stora nordisar, ardenners och shire 800 kr för då kostar skorna ju dubbelt upp mot vanliga och ibland mer.
Verkning 250 kr.
Skor kostar på lantmännen 25 kr/st upp till stl 4
Stl 5 och uppåt kostar allt från 55 kr/st och upp till 100 kr/st.

Vad betalar ni för eran hovlagare?
350kr för verkning alla 4 samt skor fram. Har nu höjt till 400 kr.
Helskoning (vinter) tar han 600 kr för.
Endast verkning 200 kr
Vad ingår? skor, söm, verkning, nogrannhet, god kunskap och trevligt sällskap! :)
Vad utförs? skor tas av, hovarna kollas och verkas, nya skor sätts på.

Nu verkade jag iof bara Glory sist, men...
200:- kr, men kvitto, resan och en jävligt kompetent hovslagare.
Han gör det som "hobby" efter arbetet.

Med skor runt om hade det gått på 500:-

630 kr med kvitto.
Det är för verkning och skoning (runt om)inkl. söm.
Kostnad för skor tillkommer de gånger de behöver nya... (typ varannan skoning)

750kr för en helskoning inkl skor. Vitt med kvitto så klart. Tillkommer även rese-ersättning för 3 mil enkel väg...

domino skrev:
Vad betalar ni för eran hovlagare?
350kr för verkning alla 4 samt skor fram. Har nu höjt till 400 kr.
Helskoning (vinter) tar han 600 kr för.
Endast verkning 200 kr
Vad ingår? skor, söm, verkning, nogrannhet, god kunskap och trevligt sällskap! :)
Vad utförs? skor tas av, hovarna kollas och verkas, nya skor sätts på.

Det va en utförlig beskrivning ;) :bow:

Skoning inkl skor runt om 450kr nu ska det höjas till 500 kr. Kvitto ?
Har aldrig frågat efter ett ............

Jag betalar 750 kr vitt för skoning + verkning runt om (inkl.skor o resa). Och 225 för enbart verkning. Hon är utbildad och mkt noggrann och är alltid i tid!! Det är bra skor som hon själv borrar broddhål i efter önskemål. Hon tillhandahåller sulor, brodd, har sjukbeslag osv och är skorna inte slitna så lägger hon om dom = billigare. + att jag brukar få hennes avlagda hovraspar så att jag själv kan fila lite på småttingarnas hovar :D .

Tycker att 800 svart låter väldigt mkt, min förra hovslagare tog nu efter sista höjningen 700 kr svart, icke utbildad, var sällan i tid och tillhandahöll inget annat än skor med 2 broddhål och det tyckte jag blev för dyrt då jag kunde få så mkt mer för 50 spänn till av den nya hovslagaren.

Liknande trådar

Hästhantering Står i valet & kvalet, står i ett stall idag där jag trivs väldigt bra för övrigt men har nu fått erbjudande om ett annat. Är lite...
Svar
3
· Visningar
1 213
Hästvård Allt har fungerat så bra, mitt fullblod har haft kanon fina och hårda fötter :bow: Skodd var 6-8 vecka. Förra skoningen gick hon...
2
Svar
39
· Visningar
4 234
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar