Hovslagare

C

Cronis

Vad betalar ni för eran hovlagare?

Vad ingår?
Vad utförs?

Bobo, som helskoddes, kostade nu 800:- svart... dock med skor som inte kostar särskilt mycket, då han har små fötter.
Jag tycker personligen att 800:-, svart är dyrt... Men det kanske det inte är, jag har varit borta ifrån häst-sko branchen ett tag om man säger så.
För jag vet dock att hästen jag red sist kostade 1000:- inkl. skor+resa(från Värmland och hit) med kvitto....

Sv: Hovslagare

Den hovisen jag använder tar 760 kr för att varmsko hemma på hans gård.
Dvs. du måste åka dit med pållen. Om han ska köra ut kostar det 100 kr extra.
Att lämna kvitto är en självklarhet för honom!

Är det en helskoning då?

Isf är det inte dyrt alls...

Min hovis tar 720 kr när han kommer och helskor Pållen. Å jag får kvitto varje gång!

Betalar 300.- för helskoning, (skor står jag för själv) & 100.- för enbart verkning.
Är svart, får med kvitto om man vill = dyrare.

Har tar ingen reseersättning.

Jag betalar ca 300 för bara skoning, svart. Då har jag skor själv.
Fick ponnyn skodd, fram o verkad bak. Det kostade 340:- inkl. 100:- för resan.

Min nuvarande tar 550:- för helskoning inkl. skor, vilket är billigt i Sthlms-området. Och duktig är han ;)
Det vanliga här är att de ligger runt 800-1000:- .
Dyraste jag har haft tog 1200:- :eek: , och han var inte ens bra!

Svarar alla

Jag måste säga att ni har det billigt... ;)
Eller är det jag som har det dyrt...

850 kr + resa för helskoning, inkl skor. Vitt och mot kvitto.
350 kr + resa för verkning runt om. Vitt och mot kvitto.
Utbildad hovslagare, medlem i SHF och så vidare. Jobbat på klinik med. I norduppland 'ute i skogen' så det är inte stadspriser. Och det är UNDER SHF:s riktpriser..

Jag har dock lyckas få fortsätta betala samma låga pris som när han började sko åt mig, dvs jag har sluppit höjningarna under årens lopp och betalar mindre än det där. Och jag får fortfarande kvitto, så en del välgörenhet där, dock förväntar jag mig snart att endera inte få kvitto alternativt få iaf en liten höjning.

Min hovslagare tar 450 kr skoning alla fyra 200 kr verkning och då ingår resa m.m

Jo det är ju denna jag pratar om oxå, samt en av sveriges bästa.
Han är frästen skåning och åker därifrån...

Cronis skrev:
Han är frästen skåning och åker därifrån...

Till Linköping för att sko..? Oj, det var seriöst!
Får man fråga vem det är? *nyfiken*
PM:a gärna om du inte vill skriva det här!

Kolla lite här med...

http://user.tninet.se/~oio093l/prislista2005b.html

Om man har hovslageri som huvudinkommst, så måste man debitera ungerfär så om man vill kara av att jobba med yrket tills man fyllt 65.

Lycksökande svartskoare skulle jag passa mig för som hästägare, annars kan skattmasen komma och knacka på er dörr och be ER betala sociala avgifter för det arbete som er svarte hovis har utfört. :smirk:

I skoningspriset ingår även semesterersättning osv till hovisen samt alla andra kostnader som en företagare har.

Mvh stuv

Senast ändrad av en moderator:

Stallkatten skrev:
Till Linköping för att sko..? Oj, det var seriöst!
Får man fråga vem det är? *nyfiken*
PM:a gärna om du inte vill skriva det här!

Jag vet inte vad han heter...
Jag är ju bara medryttare på hästen, och fick reda på detta igår, så jag fick i uppdrag att ta reda åp lite priser, vad ni betalar å sånt...
Men jag antar att det inte finns sååå många som är ifrån skåne och åker land å rike runt, tar 800:- svart och är en av sveriges bästa?
En karl är det.

Jag har 2 olika.
Båda är utbildade o medlemmar i Svenska Hovslagarföreningen.
Den ena tar 700 inkl. resa o skor ( 750 på vintern)
Den andra tar 800 inkl. skor o resa.

När jag bodde i utanför Sthlm så hade jag en som tog 500, fast sen höjde han till 600. Svart, men inkl skor o resa.

Min utbildade hovslagare tar 700 för helskoning inkl. skor med kvitto
Duktig är hon och min pålle gillar henne :)

300 kr/häst, inte skor inräknat. men på shettisarna verkar han bara hovarna och då kostar det 100 kr för en.

Min hovis tar 500 kr för verkning och helskoning inkl skor,svart då. Han skor lite extra på fritiden men är mycket bättre än den förra jag hade som skor på heltid (vitt). Dessutom billigare.

Liknande trådar

Hästhantering Står i valet & kvalet, står i ett stall idag där jag trivs väldigt bra för övrigt men har nu fått erbjudande om ett annat. Är lite...
Svar
3
· Visningar
1 213
Hästvård Allt har fungerat så bra, mitt fullblod har haft kanon fina och hårda fötter :bow: Skodd var 6-8 vecka. Förra skoningen gick hon...
2
Svar
39
· Visningar
4 234
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden