Hovslagare - Utbildning

H

horsewhisper

Någon som går eller har gått den? Jag går nu sista året på gymnasium, och funderar väldigt mkt på vad jag vill göra efteråt. Jag funderar bl. a på hovslagarutbildningen. Läste att man måste bl.a ha 2 veckor praktik hos yrkesverksam hovslagare, men hur mkt förkunskaper krävs för att klara utbildningen? Hört av många att de har lärt sig sko själv hemma innan de gått utbildningen, är det nästan ett måste att man har skott innan?
Och vad krävs av personen att klara av att jobba som hovslagare? Läste också att man ska ha ett friskintyg från läkare, men vad kollar de om då?
Hoppas någon kan svara på mina frågor =)

Sv: Hovslagare - Utbildning

Har för mig att du behöver väldigt goda förkunskaper för att gå på Skara.
Lernia däremot har också hovslagareutbildningar, tror inte du behöver ha förkunskaper där.
Starka handleder behöver du- jag tror det är den kroppsdel som tar mest stryk

Kan du inte flytta till nordvästra skåne sen när du är klar? :smirk:
Här råder stor brist!

Jag trodde det bara fanns i Skara, har sökt på internet men inte hittat något annat. Men Lernia lät ju bra, närmare för mig med ;) Finns det några fler ställen som har hovslagarutbildning?

Jag är ju lite sugen på att flytta neråt, får se var bara :rofl:

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 149
Senast: Sasse
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 421
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 820
Senast: Fiorano
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 411

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka