Hovslagarè? andra kunniga se hit...

*Gotlandsrusset*

Trådstartare
Hovslagaren var och skodde min häst idag och glömsk som jag är så frågade jag ju inte..hade så mkt annat i tankarna. Fick sen se på den gamla skon att hon sliter mer på yttersidan av skon än innersidan :confused: endast på bakhovarna. vad beror detta på? något som kan skada/hindra?? Hon har ett väldigt bra baksteg men vrider lite när hon går, är det därför??? Något man kan träna bort? bygga upp? förebygga? ni som kan...tacksam för svar ;)
 
Sv: Hovslagarè? andra kunniga se hit...

Är ingen hovslagare och har bara hört vad min hovis har sagt. Om hästen sliter mer på utsidorna borde det väl gå att motverka delvis genom att verka mer på insidorna? Om det nu inte är så att benställningen skulle drabbas av det? Men om det inte stör hästen kanske det inte gör nåt.
Är din hovis noggrann så tänker han/hon säkert på det när han/hon verkar.

/Maria
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 389
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 519
Senast: skuggi
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
29 785
Senast: EmmaW
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 146
Senast: Lisa2014
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp