B

blohme

Till lite ännu mer hovproblem.

Som några vet så har min häst väldigt kassa hovar, speciellt under sommaren då det är så torrt, dom spricker & stora bitar lossnar.

Blev idag rekomenderad av en i stallet att prova Eclips Biofarmab hovlera.
Är det någon som har erfaranhet av det?
Positivt/Negativt ?

:bump:

Sv: Hovlera .

hej nej har ingen erfarenhet av det, men min fjord hade jättetaskiga hovar förra året och jag har givit honom biotin och sen oljat in hovarna i en slags hovolja jag inte kommer ihåg namnet på. när man börjat ge biotin och olja o greja, så tar det ca ett år innan hoven är bra, och för mig stämde det, jag har fixat med hovarna i ett år ,och nu är dom jättefina utan sprickor eller något alls. så det verkade ju funka på min i alla fall..

Sv: Hovlera .

Jag har redan provat biotin , + att jag vattnar hovarna varje dag & smörjer på olja, fungerar inte så ger nu enzion istället & hoppas att det ska hjälpa.

Men blev lite intresserad av den där hovleran.
Ingen som har provat ?

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är ny linsanvändare och har bara använt linser i några månader. När jag provade ut linserna hos optiker så var det typ bara en sort...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
2 880
Senast: Flavor
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 846
Senast: Lavinia
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 171
Senast: lillamy73
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 386
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka