Sv: Hovfrågor av alla typer
Min häst har oxå ensidig och så ja har han ju pålagringar (sånt som hundar kan få.. nått på e...) i andra bak. Han har haft det sedan han var 5 (är idag 10 år och tävlas hoppning 130-140). Hur skötte du hovvården när hennes spatt försvann??? Jag har fått tips om eggskor bak (vilket han har haft sedan jag fick honom för 4 år sedan). Han har inte haft än så länge (ta i trä) någon hälta pga spatt..
Inte_Ung skrev:Jag hade också en sådan häst.
Men förändringar på röntgen som försvann.
Hon fick efter att förändringarna upptäcktes gå och skrota i en hage och blev skött med hovvård och foder.
Hon var dräktig när spatten upptäcktes.
Och när skuggorna försvann.
Hon fick sitt föl och visade aldrig mera spatt.
Veterinärerna trodde att det var en spatt från yttre våld.
Och att det därför inte fanns i henne vare sig genetiskt eller extriört och därför kunde försvinna så där.
Den var ensidig, alltså bara på ett bakben.
Min häst har oxå ensidig och så ja har han ju pålagringar (sånt som hundar kan få.. nått på e...) i andra bak. Han har haft det sedan han var 5 (är idag 10 år och tävlas hoppning 130-140). Hur skötte du hovvården när hennes spatt försvann??? Jag har fått tips om eggskor bak (vilket han har haft sedan jag fick honom för 4 år sedan). Han har inte haft än så länge (ta i trä) någon hälta pga spatt..