L
Lord Owen
Hovis var här och fixade pållens hovar idag. Tog bilder direkt efter skoningen och lägger nu upp dem här för att få lite kommentarar på hur det ser ut, åsikter på hur man skulle kunna göra osv. Underlaget är inte helt jättejämnt men någotlunda i alla fall.
Ska tilläggas att bakhovarnas inre sida lätt flyter ut eftersom han lägger mig vikt på yttersidan av bakhovarna när han går, detta har hovslagaren försökt motverka genom att lägga ut skon lite extra på yttersidorna på bakhovarna, det har hjälpt. Hästen är också lite utåttåad.
Bilderna blev lite mörka men jag hoppas man ser ändå! Hästen är har fått lugnande i samband med skoningen så han står inte riktigt som han gör normalt på vissa bilder.
Kommentera som sagt gärna!
Bakben:
Framifrån (här ser man att han är utåttåad men han står också rätt nära med benen mot varandra)
Bakifrån
Trakterna på bakbenen
Höger bak (sett framifrån)
Höger bak från sidan
Höger bak undersida
Vänster bak framifrån (här står han helt vint)
Vänster bak från sidan
Vänster bak underifrån
Ska tilläggas att bakhovarnas inre sida lätt flyter ut eftersom han lägger mig vikt på yttersidan av bakhovarna när han går, detta har hovslagaren försökt motverka genom att lägga ut skon lite extra på yttersidorna på bakhovarna, det har hjälpt. Hästen är också lite utåttåad.
Bilderna blev lite mörka men jag hoppas man ser ändå! Hästen är har fått lugnande i samband med skoningen så han står inte riktigt som han gör normalt på vissa bilder.
Kommentera som sagt gärna!
Bakben:
Framifrån (här ser man att han är utåttåad men han står också rätt nära med benen mot varandra)
Bakifrån
Trakterna på bakbenen
Höger bak (sett framifrån)
Höger bak från sidan
Höger bak undersida
Vänster bak framifrån (här står han helt vint)
Vänster bak från sidan
Vänster bak underifrån