K
kivanna
Har en häst som fick hovbensrotation efter fånganfall, var och röntgade i juli med domen måttlig/stark rotation ska nu på återbesök på måndag och jag är så rädd att dom säger att det inte har blivit bättre utan snarare sämre, vad händer då? Måste jag ta bort honom om han blir utdömd? Hästen har bakåtvända skor och det är hovslagaren som vill att jag röntgar för att han ska veta hur han ska verkas för att kunna korrigera rotationen och det är ju vad jag vill oxå. Hästen har ju blivit lite bättre i sin gång är inte lika stapplig längre men oron finns ju dock där. Vill ju att allt ska bli bra det är mitt livs kärlek jag pratar om. Tanken att ta bort honom finns inte i min hjärna utan om han inte plågas av smärta så får han gå som sällskap han har en sån enorm personlighet, kommer in i huset om dörren är öppen,traskar runt gården utan staket men går inte längre än att han ser var man är,"pratar" med en när man ropar och kommer springandes så fort han kan vill alltid vara med där det finns människor. HAN ÄR MITT ALLT. "snyft" Tänk om han lider? Bara lite tankar men måste få skriva av mig. MVH
Senast ändrad av en moderator: