Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
och här öppnas min okunskap för hela världen att se
är det SÅ hoffar ser ut? har av någon anledning alltid föreställt mig en kolsvart grövre schäfer när jag hört hovawart... de på bilderna skulle jag gissat på tollar-korsning bra att jag får lära mig, så jag slipper göra bort mig fullständigt om jag träffar på någon
ps: de är ju supersöta!
*KL*
Nu kanske jag stjäl tråden lite men ni som har en Hovawart kan ni berätta varför ni valde just den rasen?
Jag blev lite nyfiken - har aldrig hört något om den rasen förut
Jag har också Hovawart, närmare bestämt 4 stycken. Precis som Berin sa så har dom tyvärr ett dåligt rykte kvar från 80-talet. Dagens Hovawart stämmer inte in på ryktena från den tiden. Iaf inte de säkert 100 tal Hoffar som jag träffat. För er som är intresserade utav Hovawart så ska man ha klart för sig innan ett ev. köp att det är en stor aktiv och krävande hund som inte vill vara någon "ta det lungt" hund.
När man köper en Hoffe måste man även ha i åtanken att detta är en vakthund som ser sig själv som beskyddare av hem och familj. Om en Hovawart får vad den behöver: stimulans, en vänlig men fast hand och mycket kärlek så är den en underbar hund och jag skulle vilja rekomendera den till många.
Vi tränar aktivt Lydnad, Bevakning och Spår med våra hundar. Ibland blir det även Sök och andra aktiviteter. Våra hundar är även utbildade Tjänstehundar i Försvarsmakten, Vilket dom älskar.
Våra hundar är lojala och trogna familjen. Skulle det komma hit oinbjudet folk (tex, folk som snokar, inbrott eller liknande) får dom snabbt veta att dom inte är välkommna.
Jag älskar Hovawart!
*KL*
Nu kanske jag stjäl tråden lite men ni som har en Hovawart kan ni berätta varför ni valde just den rasen?
Jag blev lite nyfiken - har aldrig hört något om den rasen förut
Kan du inte gå in på tråden Hundraser på Buke 2011 och lägga till dina Hoffar så att min slipper vara ensam där?
Min stiliga pojke
Den bilden representerar hoffen precis! Sådana är dom.
Den korta versionen är att jag letade efter en ras som man kunde prova på det mesta med eftersom jag inte visste vad jag ville träna/tävla. Dessutom ville jag inte ha en jätte vanlig ras.
Min stiliga pojke
Här är han med taxkompisen