Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En liten fråga, ex bild 4, tycker du som utbildad att detta ser naturligt ut och anser du att hästen är bekväm med denna typen av hovvård - trots att den sliter tådelen extremt mycket - betyder det inte att hästen är obekväm?
Är du själv ryttare ? Brukar du i så fall rida hästar med långa flacka hovar? Bara nyfiken, MVH
Vet inte riktigt hur jag ska bemöta det du skriver. Att hoven är flack anser du också, sen skriver du att det är ONORMALT - MEN att hästar verkar anpassa sig till det och inte lider av det .....!?
Han har INTE störningar i rörelsemönstret och han har aldrig varit halt och jag har haft denna häst i 12år nu.. Hovarna har alltid sett lika dana ut oavsett hovslagare. Och hankande inte gå barfota för att han rids och körs 5-6 dagar i v på grus och asfalt.
Hade han varit barfota och ridits och körts 5-6- dagar i veckan på grus och asfalt sån hade han garanterat för länge sedan fått rörelsestörningar och belastningsfång, ännu värre inga massa olika tyckande om normal eller onormal tå eftersom den inte ens skulle finnas kvar.
Det vissa missat i sin utbildning är att även vägghornet i tå delen tar upp och utsätts för belastning, man glömmer liksom bort att ta del av hela hovens uppbyggnad och funktion utan i stället ser sig blind på en viss del.
12 år och inga rörelsestörningar, heller aldrig varit halt och hovarna (precis som hela övriga hästen) har hela tiden sett likadan ut.. Bäst av allt den verkar tåla att arbetas mer än den måste vila.
Friskare häst får man väl leta efter trots att den blivit utdömd i mer än ett inlägg.
Vad var det som var otrevligt med det där inlägget?Ursäkta men det är ju precis det jag säger, han kan INTE vara barfota. Så var vill du komma med det?!
Har jag sagt att hela hästen har sett lika dan ut i 12år?!?!
Vad är ditt problem? Varför skriver du på detta viset?
Han är 20 år gamnal och ska inte vila, han rör på sig 6 dagar i veckan, promenader och ut i skog och mark, han rids eller körs inte hårt! men det är väl också fel i dina ögon då?!?!
Usch vilket otrevligt svar!
Vad var det som var otrevligt med det där inlägget?
Vet inte riktigt hur jag ska bemöta det du skriver.
Ta inte detta personligt är du snäll, eftersom du är nyutbildad är ju detta en sammanfattning av vad du har lärt dig på en svensk hovslagarutbildning. MVH
Jag tror att coari menade detsamma, men kan ha fel förstås.
Det smärtar enormt att jag just detta enskilda fall tvingas erkänna att jag håller med dig.