Hötfledsröntgen

Sv: Hötfledsröntgen

Är det inte så att en ung hund kan få C på höfterna pga slapphet som senare blir bättre när hunden växer till sig? Eller är det nåt jag fått om bakfoten?:D

Är det inte så att en ung hund kan få C på höfterna pga slapphet som senare blir bättre när hunden växer till sig? Eller är det nåt jag fått om bakfoten?:D

Helt korrekt :cool:

Muskla upp, låt hunden bli färdig i leder, senor etc., röntga om och se vad det ger kan man ju göra om det är en ung hund och C:et beror på slappa leder enbart.

Har nu kollat upp vad C:et berodde på och det var inte slappa leder utan ledkulan låg inte som den skulle i "skålen".

Liknande trådar

Hundhälsa Orolig matte! Jag röntgade min hund och fick resultatet C/C med subluxation i båda höftlederna. Jag ifrågasätter inte resultatet och ju...
Svar
14
· Visningar
1 602
Senast: Otherside
·
Hundhälsa Nu har det gått tre veckor sedan Kryza gjorde illa sitt knä. Som det ser ut kommer hon förhoppningsvis opereras i slutet av september...
2
Svar
23
· Visningar
4 907
Hundhälsa Hej, hoppas detta är tillåtet. Röntgade min 14 månader gamla schäferhane i tisdags. Har frenetiskt uppdaterat SKK Hunddata var och...
2
Svar
20
· Visningar
5 528
Hundhälsa Jag har röntgat min hund (2,5 år), både höfter och armbågar. Resultatet blev HD Grad A och ED 1. Han är UA vänster och LBP höger. Vad...
2
Svar
27
· Visningar
6 404

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka