Höstterminens tävlingar

Var på klubbtävling i helgen och red LB1 och LA1, i helt underbart väder. Supernöjd med dagen! Snäll farbror att lasta och köra, alltid ett plus. ;) Eftersom vi är i sadelträsket och fn inte har en dressyrsadel, så fick jag dressyra i hoppsadel. Den verkar pålle ändå tycka är okej, trots att den ligger i bakvikt så d va bara å bita ihop för min del :p 62,6% i LB1 (som gav en andraplats), och 58% i LA1. Travprogrammet va stabilt men vi tappade poäng i galoppen ffa där pålle går mer uppåt än framåt. Här ska vi jobba vidare på styrkan så kommer d bli mumma :d Jag är sååå himla nöjd, med tanke på allt trassel med att leta sadel!
Nu blir det inga mer tävlingar för oss i år, först ska vi hitta dressyrsadel å sen blir det träning! :bump:

Världens bästa farbror häst! :love:

Jag var ute på en msv c1 idag, fy sjuttsingen vilken usel avslutning på tävlingssäsongen. Min häst, som fått kommentaren spänd på alla msv hittills, var veeeerkligen spänd på riktigt. Roligt nog fick vi ingen kommentar om spändhet denna gång.. Slutade på 61% och plats 7/14. Tycker synd om de som hadeännu sämre för jag kan tänka mig att varenda häst var mer eller mindre spänd. Mörkt ridhus och så helt själv, alla dörrar stängdes utåt. Min häst känd sig iaf väldigt ensam stackaren.

Tom jag har varit ute och krumelurat idag med 6 åriga ft hästen!
Red en LA3 och fick omslag i båda förvända , kostade givetvis massa poäng! Utöver det var han duktig och slutade i mitten på 65%

14639599_10154580860546797_3259638071832054174_n.jpg

Tom jag har varit ute och krumelurat idag med 6 åriga ft hästen!
Red en LA3 och fick omslag i båda förvända , kostade givetvis massa poäng! Utöver det var han duktig och slutade i mitten på 65%

14639599_10154580860546797_3259638071832054174_n.jpg
Klart man ska få det när det är koefficient också, vad typiskt!! Fina poäng ju.

Ja helt plötsligt var det inga som helst problem med att byta galopp ;)
Min bytte också i förvända, som alltid när jag rider förvänd och inte vill byta så byter hon dessutom rent. När man vill byta så är det alltid efter bak?!? Det är inget gott betyg för min ridning:(

Så har vi varit och tävlat idag. Gjorde två starter. Började med LB:1 där vi börjar känna oss säkra och lyckades få 65 %. Det kändes bra och som att vi har alla delar under kontroll, men det finns fortfarande utrymme för förbättring.

Sedan debuterade vi LA:1 :nailbiting: Där är vi inte riktigt säkra ännu kan man väl säga. I galoppen framförallt märks det att viss styrka och ork saknas. Att vi dessutom hade ett litet taktinslag i skritten (litet som synes, men gör stor skillnad i poäng) och att jag fick hjärnsläpp när vi fick ett avbrott i den ena förvända galoppen och fick ta ett ärevarv gjorde inte under för procentsatsen. Men, jag är nöjd med de svar dagens start gav och nu ska vi jobba vidare så att vi kan bli lika trygga i LA som vi känner oss i LB :) Det blev definitivt inga poäng att skryta med, men nu vet vi var vi står och kan börja bygga därifrån.

Idag var vi iväg på höstens, och kanske hela årets sista, dressyrtävling. Det var lagtävling och jag skulle rida la3 som lite "utfyllnad" i laget då vi redan hade två lb-ryttare. Igår blev en av dem magsjuk, och fick stryka sig. Jag gick hela dagen igår och velade till om jag skulle byta till lb2 nu när det fanns en plats, eller rida la3 som jag ju faktiskt tränat för nu. Det blev la3 till slut av den enkla anledningen att jag var i stort behov av en sovmorgon. Men jag var dö-nervös.
Inte blev det bättre av att alla sa att domaren är känd för att döma ganska "hårt". Vi har innan bara ridit lb2 som högst (hästen har dock gått msv b med tidigare ryttare) samt en la1 på programträning så jag kände mig rätt vilsen. Men jag red.
Och hästen var fruktansvärt pigg och på. Fick ett galoppinslag i en mellantrav men annars inga andra stora missar. Galoppen är hans bästa gångart och efter den lossnade det lite. Då är ju tyvärr programmet typ slut.
Var rätt besviken när jag kom ut, ingen vidare känsla. Men sen när jag hörde resultatet - 64% blev jag glatt överraskad och kände mig istället nöjd med prestationen. De procenten visade sig sedan räcka till en sistaplacering! Det var typ det sista jag trodde skulle hända imorse, att vi skulle bli placerade. Tur man har en duktig häst :D

Jag var iväg igår med Lester och Pärlby Cingel igen, LB:1 igen.
Generös domare, igen, särskilt mot Lester.
Drygt 62% för Lester, som ägnade största tiden åt att gå emot: gå emot skänkel, gå emot bett, inte fatta galopp, inte hålla galoppen.
60.7% för Cingel som i och för sig gjorde det han skulle där han skulle förutom sista galoppfattningen som var ordentligt sen.
Slutade sist med Yngve, trea från slutet med Lester.
Ganska nöjd ändå med att trots massor av fel ha kommit över 60% och Cingel har därmed skrapat ihop till en prestationsmedalj i silver (tre resultat över 60.0% i LB).

Äntligen får jag skriva något här :banana:

Jag har inte tävlat själv utan det är vår häst som tävlat.
Hon startade idag på Elmia i fyraårsklassen och kom på femte plats med 80.8 % och är vidare till final imorgon, så himla glad och detta var helt oväntat. :love:

Många intryck och stor arena så hon vart ordentligt trött, nu hoppas vi att hon sover i natt och orkar i alla fall gå in på banan imorgon:D

Hon har redan presterat mer än vad vi hoppats på så inga som helst förväntningar på imorgon.

Hon startade idag på Elmia i fyraårsklassen och kom på femte plats med 80.8 % och är vidare till final imorgon, så himla glad och detta var helt oväntat. :love:

Många intryck och stor arena så hon vart ordentligt trött, nu hoppas vi att hon sover i natt och orkar i alla fall gå in på banan imorgon:D

Hon har redan presterat mer än vad vi hoppats på så inga som helst förväntningar på imorgon.

Grattis till fina resultat idag också! :banana:

Jag såg henne på plats igår och det var väldigt kul att typ "känna" en av hästarna. Hon skötte sig jättefint.

@Waco ja lilla skruttan!
@b_ridutbildning . va roligt att du såg henne! Jag missade ju ritten så skönt att höra att hon skötte sig bra :love:

Jag var lite nervös inför finalen då det dels var program men framförallt nedsittning i traven. Ryttaren har varit väldigt sparsam med att sitta ner på henne både i trav och galopp men framförallt i traven. Hon har inte suttit ner på henne alls i stort sett utan hon arbetas i lättridning. Sen första gången inne själv på en dressyrbana och i en sån miljö.
Man vill ju bara att dessa unga hästar ska få en så trevlig och angenäm resa som möjligt så de både tycker det är kul och bygger självförtroende.

Hon var ordentligt taggad idag och blev iom det lite spänd av det och situationen, sen som sagt var det så mkt nytt men jag tycker att de gjorde det jättefint! De fick 78.8% med högst på skritten som belönades med 8.4. Detta räckte till en fjärdeplats i Finalen och jag känner mig så överväldigad över hur duktiga de har varit båda två. :love:
:love:
Känns otroligt kul också att det var så bra domare som dömde!

Har idag varit med på p&r, en lb3. Jag är verkligen jätte nöjd med hästen som trots lite hård och knölig framridning i full snöstorm tuffade på inne på banan och gjorde sitt bästa!:love: Ignorera min vänsterhand som lever sitt eget liv.. :o
Vi fick 65.6% och faktiskt flera 8or på bla gångarter men sedan var det några missförstånd med en lite sen fattning där pålle var helt inställd på att nu ska vi öka och lite vingel i början där han låg emot vänster skänkel lite som då naturligtvis drog ner. Men jag är som sagt jätte nöjd ändå. Vi har ju faktiskt bara tränat dressyr i 8 månader och galopperade för första gången då för 8 månader sedan.:D

Har idag varit med på p&r, en lb3. Jag är verkligen jätte nöjd med hästen som trots lite hård och knölig framridning i full snöstorm tuffade på inne på banan och gjorde sitt bästa!:love: Ignorera min vänsterhand som lever sitt eget liv.. :o
Vi fick 65.6% och faktiskt flera 8or på bla gångarter men sedan var det några missförstånd med en lite sen fattning där pålle var helt inställd på att nu ska vi öka och lite vingel i början där han låg emot vänster skänkel lite som då naturligtvis drog ner. Men jag är som sagt jätte nöjd ändå. Vi har ju faktiskt bara tränat dressyr i 8 månader och galopperade för första gången då för 8 månader sedan.:D
Bra jobbat! Jag tycker att din häst är jättehärlig :love:.

Liknande trådar

Tävling Vad använder ni för nummerlappar på tävling? Jag har hittills haft enkla fyrkantiga i plast och sytt fast fästet för kardborrband på...
Svar
9
· Visningar
413
Senast: Blyger
·
Hemmet Plötsligt går min diskmaskin, som installerades för ett halvår sedan, inte att öppna helt. Diskmaskinen var begagnad när den...
Svar
11
· Visningar
635
Tävling Vet att det finns en gammal tråd om detta, men det kan väl vara kul att starta upp en ny😉 Så, vad är det sjukaste/värsta som ni sett...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
17 486
Senast: corzette
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Patrik Kittel på Touchdown är tvåa efter första dagen av dressyren i världscupfinalen i Riyadh, Saudiarabien. – Det var en superstart på...
Svar
0
· Visningar
303
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka