Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi har förmodligen två starter i början av september, sista chansen på Flyinge... Senaste veckan har hon varit hysteriskt fin och vi har verkligen utvecklat traven, men vi har haft en god dos femårstrots också så jag har inga förväntningar alls. Går hon är det ett enkelt kval, gör hon det inte kan vi lika gärna få typ 65% så ja...
Vilka procent är det som gäller i år? 70 i finalprogrammet och 72 i inledande?
Nej det är för 6-åringarna, 5-åringarna har 74 i inledande och 72 i finalprogrammet. Vi har haft 73 i inledande på en ok men inte bra ritt och 66-68 på riktigt ordentligt dåliga ritter så det kan gå hursomhelst egentligen. Vi har fixat sadeln som tippade och klämde så hon blev tokig och hon är generellt starkare nu, å andra sidan är hon också lite vassare i humöret nu, hon surnade ordentligt när sadeln krånglade och säger till direkt om jag hänger fast i nån tygel eller blir klämmig. Allt hänger på mig nu!
Ni är väl redan kvalade, ska ni åka?
Frasse får inte starta i år, jag har importerat honom från Tyskland. Annars hade han varit kvalad.
Äsch då! Vet du vad det kommer bli på Elmia?
Har skickat in en intresseanmälan till Elmia, sen ska man rapportera in hästens två bästa resultat senast 1 september. Sen tas de 13(?) bästa hästarna ut, så där är det ju omöjligt att komma med.
Fast ändock ett bra råd!!@Kiwifrukt Procentenheter är det korrekta att säga, även om många inte riktigt förstår det (eller troligast som jag-är för lata att skriva/säga det). Kul med personbästa och förringa inte din prestation med att säga att domaren är snäll! Det är fortfarande en domare, det var en tävling och du gjorde fina resultat! Får lite känslan att du är lite mer fokuserad på din ponnys spänning och mindre på att rida, sluta leta anledningar till att ponnyn ska spänna sig-släpp det och rid (haha, så himla enkelt att skriva till nån annan )!
@Kiwifrukt Procentenheter är det korrekta att säga, även om många inte riktigt förstår det (eller troligast som jag-är för lata att skriva/säga det). Kul med personbästa och förringa inte din prestation med att säga att domaren är snäll! Det är fortfarande en domare, det var en tävling och du gjorde fina resultat! Får lite känslan att du är lite mer fokuserad på din ponnys spänning och mindre på att rida, sluta leta anledningar till att ponnyn ska spänna sig-släpp det och rid (haha, så himla enkelt att skriva till nån annan )!
Vi var iväg på en programridning igår på hemmaklubben, för samma domare som vi tävlade för sist när vi vann. Börjar misstänka att hon har oss som "favoriter", haha.
Mamma red först på hästen, han var spänd och tittig och mamma är inte riktigt dressyrtant-material. Men hon ville testa. Hon fick 61,5% i lb1 så det var väl ingen skitrunda, men hästen var inte så snäll mot henne heller..
Sen skulle jag testa la1. För mig ett jättesteg, har aldrig trott att jag skulle kunna rida så bra att jag skulle kunna ens testa LA. Kan dock ha glömt att jag anmält mig till det programmet, så jag fick hetsträna det på förmiddagen och hade ingen chans att rida igenom det. Vi red iaf igenom programmet utan större problem, förutom att jag fick en liten chock när jag insåg hur snäv vändningen är i galoppen när man ska ut till den förvända..
Kritiken var bra ändå, hon såg att han var lite trött och stark och att han föll på bogar i nämnda galoppsväng. Men det bästa var ändå att hon sa att det var intressant att se min mamma på hästen först, för då syntes det verkligen att han inte är så lätt och självgående som det ser ut när jag rider. Haha, det var jag snabb med att berätta för mamma.. hon tänker satsa på hoppningen nu istället.
70% red vi ihop iaf, och även om det bara var programridning var det mycket mer än vad jag ens vågat hoppas på! Nu ska vi ut igen den 18 september och då tror jag det är en annan domare, ska bli spännande att se vad denne tycker