Höstsvacka - att tappa glöden

Singoalla

Trådstartare
Jag kan väl inte vara den enda som drabbats i höstmörkret? Jag har verkligen ingenting att klaga på egentligen, det vill jag verkligen vara tydlig med. Det är bara det att det känns som att allting skaver just nu. Jag har kommit efter både på jobbet och med träningen, vilket innebär att det känns som att bestiga ett berg att komma ifatt igen. Jag har gått upp i vikt vilket gör att inga kläder sitter bra. Kylan har gjort att min hy har börjat leva sitt eget liv. Min allmänna lättja just nu har gjort att mina pengar sipprar mellan fingrarna på mig och nu sitter jag här och drunknar i räkningar. Ingenting känns roligt. Både fester och dejting känns slentrian trots att jag har världens bästa människor runtom mig.

Jag pendlar mellan att sitta här nerbäddad i soffan med en sojalatte och känna en enorm tacksamhet över mitt liv, samtidigt som jag känner att jag tappat glöden och inte inte riktigt vet hur jag ska komma på banan igen. Jag känner mig helt enkelt som en dålig version av mig själv just nu som inte lyckas ta tag i någonting alls.

Någon mer som har en höstsvacka? Kan vi dela lite tankar om hur man kommer ur en sådan?

Jag hamnar i en svacka varje höst/vinter och har typ vant mig, jag vet att det blir bättre i feb/mars... Inte så öppnande kanske O_o:p

Drabbar mig nästan varje ord, i lite olika grad.

D-vitamin, ta vara på ljuset och försöka komma fram till vad (om något) som är dåligt och vad som kan göras åt det, hjälper lite tycker jag. Sen är det svårare så här års (för mig) att ha samma energi och känna samma mening och motivation som annars.

Jag har också drabbats av en höstsvacka nu sista veckorna. Har jobbat lite för mkt, varit sjuk och inte vilat ihop med att jag hatar vinter/kyla/mörker/regn.

Jag har bokat in tid för sömnutredning, bokat tid hos optiker för att kolla om jag behöver glasögon, bokade in mig på massage i veckan och har varit i Spanien för att få värme, sol och avbräck från jobbet.
Nu ska jag snart till Australien med jobbet. Men får väl någon ledig dag där och får varmare än här. Underbart!
Måste få vissa projekt klara. Men efter det kommer jag vara ledig lite mer.
Till dess kommer jag gå på massage och unna mig saker.
Och också avsätta någon tid att bara ligga i sängen och lyssna på ljudbok.

Har ökat på med mer D-vitamin och Omega 3 också.
Och har unnat mig en del små presenter/prylar för att muntra upp.

Hoppas du mår bättre snart!

Jag kan väl inte vara den enda som drabbats i höstmörkret? Jag har verkligen ingenting att klaga på egentligen, det vill jag verkligen vara tydlig med. Det är bara det att det känns som att allting skaver just nu. Jag har kommit efter både på jobbet och med träningen, vilket innebär att det känns som att bestiga ett berg att komma ifatt igen. Jag har gått upp i vikt vilket gör att inga kläder sitter bra. Kylan har gjort att min hy har börjat leva sitt eget liv. Min allmänna lättja just nu har gjort att mina pengar sipprar mellan fingrarna på mig och nu sitter jag här och drunknar i räkningar. Ingenting känns roligt. Både fester och dejting känns slentrian trots att jag har världens bästa människor runtom mig.

Jag pendlar mellan att sitta här nerbäddad i soffan med en sojalatte och känna en enorm tacksamhet över mitt liv, samtidigt som jag känner att jag tappat glöden och inte inte riktigt vet hur jag ska komma på banan igen. Jag känner mig helt enkelt som en dålig version av mig själv just nu som inte lyckas ta tag i någonting alls.

Någon mer som har en höstsvacka? Kan vi dela lite tankar om hur man kommer ur en sådan?

För mig är det lättare att hamna i en svacka när jag försummar sömnen. Den är otroligt viktig, de och solljus d-vitamin. Så mitt tips till dig och mig själv också är att prioritera din hälsa i form av sömn och träning som man också mår bra utav. Jag hamnar lätt i en svacka om jag försummar både sömn och träningen.

Drabbar mig nästan varje ord, i lite olika grad.

D-vitamin, ta vara på ljuset och försöka komma fram till vad (om något) som är dåligt och vad som kan göras åt det, hjälper lite tycker jag. Sen är det svårare så här års (för mig) att ha samma energi och känna samma mening och motivation som annars.

Många som säger att D-vitamin är bra! Vilken ska man köpa? Vilken som helst på valfritt naturapotek?

Jag har också drabbats av en höstsvacka nu sista veckorna. Har jobbat lite för mkt, varit sjuk och inte vilat ihop med att jag hatar vinter/kyla/mörker/regn.

Jag har bokat in tid för sömnutredning, bokat tid hos optiker för att kolla om jag behöver glasögon, bokade in mig på massage i veckan och har varit i Spanien för att få värme, sol och avbräck från jobbet.
Nu ska jag snart till Australien med jobbet. Men får väl någon ledig dag där och får varmare än här. Underbart!
Måste få vissa projekt klara. Men efter det kommer jag vara ledig lite mer.
Till dess kommer jag gå på massage och unna mig saker.
Och också avsätta någon tid att bara ligga i sängen och lyssna på ljudbok.

Har ökat på med mer D-vitamin och Omega 3 också.
Och har unnat mig en del små presenter/prylar för att muntra upp.

Hoppas du mår bättre snart!

Åh, nu blev jag påmind om att jag faktiskt har tre presentkort att utnyttja. 2 på spa och 1 på massage. Skulle ju vara ypperligt att utnyttja nu i november :heart

Apropå små prylar.. jag blir som en kråka på hösten när det kommer till allt som glittrar och glimmar. Det är så vackert i mörkret med allt från smycken till ljusslingor. Kanske ska börja titta efter det där guldhalsbandet som jag planerat att köpa ett tag..

D-vitamin
Röra sig tillräckligt, helst i dagsljus om det går

Sen en kliché som fungerar för mig: dra fördel av hösten och mörkret. Istället för att tänka på allt man inte kan göra för att det är mörkt och kallt. Tänk på det man kan göra för att det är mörkt och kallt. Ta det lugnt, tänd ljus, drick gott te under en filt medan man tittar på nåt bra på TV eller läser en bok. Höstmys!

Hör av dig om du vill hitta på något! Vin löser det mesta ;)
Annars håller jag tummarna att du snart mår bättre! Är nog vanligt att hösten skapar tillfälliga svackor!

Men alltså, ja! Vin löser faktiskt det mesta. Nu tänkte jag ta ett steg tillbaka någon månad för att återhämta mig från ett intensivt fest-oktober. Men jag återkommer hemskt gärna till det erbjudandet när en ny, piggare Singo har hittat ut igen :D

För mig är det lättare att hamna i en svacka när jag försummar sömnen. Den är otroligt viktig, de och solljus d-vitamin. Så mitt tips till dig och mig själv också är att prioritera din hälsa i form av sömn och träning som man också mår bra utav. Jag hamnar lätt i en svacka om jag försummar både sömn och träningen.

Tror det kommer bli träningsfokus i november. Det är trots allt min allra största hobby som verkligen har försummats på sistone :(

Jag hamnade i en svacka i början av hösten. Senaste veckan har det känts bättre efter att jag började med D-vitamin. Det hjälper faktiskt! Har fått orken tillbaka.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 406
Övr. Hund Hejsan.. Har en närapå 6mån gammal valp där ensamhetsträningen inte funkat bra alls. Var nog lite dålig med att göra det till "vardag"...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 771
Senast: Sezziyanen
·
Övr. Hund Natten till igår fick min älskade BC-tik Nell en hjärnblödning. De neurologiska skadorna var alltför allvarliga för att det skulle vara...
Svar
18
· Visningar
1 088
Senast: Killaloe
·
E
Hästmänniskan Detta kommer bli ett lååångt inlägg... jag måste få skriva av mig.. kanske finns det någon som kan känna igen sig lite. Även om jag ännu...
2
Svar
24
· Visningar
3 591
Senast: ellan84
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10