Höstmammorna 2009

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstmammorna 2009

Nä jag har ingen som rappoterar om lilla rosenknoppen kommer :(

Jag hoppas inte den tar för lång tid på sig för väntan är så jobbig, ,men är ju hos mamma och hos tvingar ut mig flera gånger om dan med hunden och vi har tre långa spiraltrappor utan hiss här så hopppas trappträning och motion hjälper den lilla att komma snart =) Fick ju himla ont i magen i förrgår kväll/natt och kom lite då och då men efter det har det varit lugnt i magen och ingen smärta så jag vet inte ännu vad den gör inne i mig haha :p:D

OM du vill ha en live rapportör till buke så kan jag pm:a dig mitt nummer :laugh:. Jag kommer ändå bara sitta hemma under och efter din bf, så har all tid i världen att rapportera till bukemammorna här :D. Så säg bara till!

Idag var jag hos BM, rekordsnabbt besök på ca 15 min. Blodtryck perfekt, bebis hjärtslag 148, magen följer kurvan som den ska (missade dock måttet).
Huvudet ligger fortfarande nedåt, men ännu ruckbart.
Hon tyckte jag såg så pigg och fräsh ut och tyckte jag haft en drömgraviditet hittils (det vet jag väl hehe).

Bilder kommer i magtråden snart! :laugh:

Vada OM, det ar faktiskt ett KRAV fran resterande bukes befolkning, som sitter pa nalar och vantar medan den skyldige snusar bebis! :bump:

Skulle inte shoppa mer innan bebis kommer, men hade faktiskt en personalrabatt att utnyttja :angel: Och det KAN vara kallt redan i oktober/november!

klder_54294022.jpg

vad fint!
Jag tycker det är lite konstigt att man fortfarande går hos bm så "sällan", jag tycker inte att varannan vecka är särskilt tätt när det är såhär nära. På tisdag ska jag dit, har då varit två veckor mellan varje besök, sen blir det en gång i veckan. Har ni likadant?

Sen är det helt sjukt hur sakta tiden går. Helt seriöst känns det som tre fyra dagar sen jag lade ut magen i magbildertråden, och det var IGÅR!!! hur ska detta gå i kanske 4 veckor till?!

Jag har bara två planerade besök kvar hos bm, och det är två veckor mellan båda! Trodde faktiskt man gick oftare i slutet, men det verkar inte bli så för mig?
Iof har jag ju inte haft några som helst besvär men vet inte om det påverkar?

Haha jag tycker fortfarande tiden går fort , men jag lär ändra mig snart :D

har har ju inte heller haft några problem alls, men så är det här nere iallafall.
Du jobbar väl fortfarande? Tiden kommer stanna när du börjar gå hemma (jag har ju inte jobbat sen 6 augusti :()

fast det där tycker jag är lite konstigt, visst kan det gå fel bara för att det inte är första barnet så lite koll borde de ju ha, syrran var på kontroll 4 gånger med tvåan bara...
Får man gå oftare om man vill det?

Ja det förväntar sig kanske att man ska ha mer koll på hur det ska vara? Jag vet inte, jag har inte haft något behov av att gå fler gånger.
Jag hade iofs ett extra besök förra veckan, för att kolla så att fosterljuden inte var för höga, så det är nog rätt flexibelt. :)

Jo jobbet kan nog bidra till att det går framåt fortfarande :idea:. Kommer nog börja gnälla här sen efter den 4:de när jag slutat hehe.

Du får gärna vara min rapportör också om du vill :laugh:
Har haft en hel del förvärkar idag och hela jag är bara allmänt trött och slut, så jag hoppas verkligen att det inte dröjer allt för länge, vill ha bebis nu! Nästan alla på min mammas sida har fått före bf så man kan ju bara hoppas att jag inte är sämre jag!

Vilka söta kläder, visst är det svårt att låta bli?! Nu har vi typ allt vi behöver så här är det köpstopp tills bebis tittar ut och visar vad den är för nått! Har en känsla av att släkt och vänner kommer komma med lite bebiskläder också :p

Jag tycker också att det är sjukt att man går så sällan i slutet, här går man varannan vecka tiden ut. Jag skulle gärna gå dit varje dag, älskar att höra hjärtljuden. Dessutom har jag världens sötaste bm!

Och ja, tiden släpar verkligen fram.. Dom här sista veckorna känns längre än någonsin.. Värre blir det ju av att jag bara går hemma och släpar fötterna och är allmänt uttråkad :cool:

men va gör du i hönsmamma-tråden?
har du gått vilse, eller hoppas du på gudsklov? :D

till mitt försvar till varför jag är här å rotar vill jag bara säga at ja blev så grymt nyfiken på hur det gått för Nisse_ ;)
å ser att det gått bra! :banana:

Jo men det är helt klart att folket här inne skall få veta när lilla rosenknoppen har kommit så skicka du ett pm med ditt nummer så får du allt vara min rapportör :D:p

Nu blev jag påmind om att jag glömde svara dig i meitai-tråden som jag tänkt! Svarar här, nu istället...
Jag tror att det är lättast med trikåsjal i början, lätt att få tajt utan att det känns som man mosar den lilla bebisen. Förmodligen kan du knyta/spänna meitaien/manducan hårdare så hon sitter tajtare mot din kropp.

Har du en trikåsjal förresten? Annars kan du få prova en om du vill, om det blir nån fika. :)

jag har en fundering... eller två.
är det möjligt att få förvärkar utan att magen blir hård?
Jag har fått ett par nu senaste veckan där det känns som en förvärk är på g, det börjar krypa i magen och ryggen, och strama i sidan - men magen blir inte hård och det börjar inte göra direkt ont övrigt heller utan slutar där.

Likadant ibland när jag känner på magen är den stenhård, som vid en sammandragning men det känns ingenting.
Får man sammandragningar förtfarande eller är det automatiskt förvärkar nu när jag är så långt gången?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka