Höstmammorna 2009

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstmammorna 2009

Jag har aldrig heller fattat det dar, men jag tror att man kan fa sammandragningar som inte gor ont och forvarkar som inte spanner magen.... hm.

Nix, har ingen trikåsjal, kände att jag shoppat lite för mycket sista tiden....:o
Provar gärna en vid tillfälle!!

sitter och kollar på förlossningskliniken igen nu, och så slog mig tanken"tänk om jag tycker ungen är äcklig när den kommer ut"
tanken har slagit mig förut men nu blev det mer tänk om jag VERKLIGEN TYCKER DEN ÄR ÄCKLIG?? Blodig och dan...

känner mig som världens bästa blivande morsa..

Sitter också och tittar på det programmet just nu hehe, varför vet jag inte för jag vill helst inte tänka på själva förlossningen. Eller, jag är inte nervös för det eller så... jag har en väldigt låg smärttröskel och tycker att jag borde vara livrädd, men det känns inte så.
Är inte rädd för värkarna och den smärtan, men det är just själva delen när bebis ska ut som jag inte vill tänka på riktigt... :p

Blundar ofta när bebisen precis kommer ut, ser så obehagligt ut... men när de sen kommit ut och är lite geggiga så ler jag bara. Tror inte man kommer tycka ens egna bebis kommer vara ett dugg äcklig... *hoppas jag* :D

Hon korthåriga barnmorskan med glasögon verkar ju helt underbar, en sån vill jag ha vid förlossningen! Så glad och positiv hela tiden :love:

jag fick ett sms av dig inatt, du hade fött en tös och både du å hon mådde kanon!
jag vidarebefodrade resultatet hit. :D

(i en dröm alltså, du har inte börjat gå i sömnen.... ;) )

jag fick ett sms av dig inatt, du hade fött en tös och både du å hon mådde kanon!
jag vidarebefodrade resultatet hit. :D

(i en dröm alltså, du har inte börjat gå i sömnen.... ;) )

:eek:fasen vad läskigt, jag drömde min tredje bebisdröm inatt..

jag drömde att jag fick en tjej!

såpass..... ;)

har drömt sant förr!
det var inte alls länge sen som jag drömde att min fd medryttare var gravid med sitt andra barn, strax efter det drömde hennes syster likadant och några veckor efter våra drömmar testade hon positivt.

jag tänker tvärtom, är hellre med om att få ut den än om alla värkarna innan ;)
nej eg tror jag inte att man kommer tycka att det är äckligt, men min äckelnivå har sjunkit mycket under graviditeten, innan hade jag stålmage men inte nu längre :(

haha, jag tycker tvärtom därmed! jag tyckte hon verkade skitjobbig den barnmorskan:p

jap, fast på sätt och vis hoppas jag att det inte var en sanndröm - för när vi skulle åka hem fick hon inte plats i babyskyddet. En sån stor unge vill jag inte krysta ut! :p

Om du inte gillar blod och sant, sag till dem innan sa kan de torka av bebisen innan de vraker upp den pa ditt brost. Det ar nemas problemas.

eg är jag inte så känslig så, står gärna och glor på vid hästkastreringar osv, men man vet ju inte VAD man tänker med alla hormoner svallandes :D
Fast min sambo har blodskräck, klarar knappt av ett blodprov och det har vi skrivit i förlossningsbrevet så det är ju möjligt att de torkar av den ändå för hans skull.. kanske.

Igår var bebisen jättelugn, bara små lätta rörelser hela dagen.
Idag är det krigsslag där inne! favoriten är att ha straffträning på min blåsa...

väldigt varierande humör verkar det som.. brås på sin mor :angel:

haha Lykke torkade dom iofs av o.s.v. men jag tyckte hon luktade jävligt illa de första dagarna :angel: jag är väl iofs ganska lättäcklad också vad gäller sådant... var mycket bättre när vi fått komma upp på BB och sen badat henne, då började hon lukta bebis istället :p

åh bebisdoft :love:

Jag kom på en sak...

Det KAN ju hända att vi inte är hemma när det är dags att åka till BB, och i såfall kommer ju inte datorn med till BB.
Kanske inte skulle vara så dumt att ha en back-up rapportör iallafall?
Nån som känner sig manad? :p

*räcker upp en hand* :D

haha, ärligt talat kan du nog välja vem som helst, alla ställer nog upp!

Åhh vi måste ju ha ngn form av höstmammaträff sen, vi är ju iaf några från sthlm här i tråden! (synd att resten bor så långt bort..)
Min sambo tycker att jag borde bli mer social, så nu när man får bebis kan man ju ta tillfället i akt :D

Vart i sthlm håller ni till?
Jag är i södra delen, huddinge.

Åh, nu kommer jag lite sent här... Jag är ju vårmamma men skulle gärna träffa lite bukemammor! Jag bor nog mest söder om stan av alla 08: or här och ju närmare stan man kommer desto mindre vill jag köra - TUR att just kommunikationen är bra i denna del av landet! :)

Ska försöka komma ihåg att titta in i tråden lite aktivare nu då... ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka