hostig häst!

Ï

ïcatanten

lämnade ut min häst på foder för ca 3 veckor sedan.
första morgonen när tjejen som har honom skulle släppa ut honom.
hostade han jättemycket, och snorade. detta har nu hållt på fram till nu, och är ännu inte bättre. kanske är han förkyld? han har ingen feber.
brukar en förkylning hålla isej så länge?
självklart ska vi ringa vetrinären, men jag tänkte hör om nån här har någon teori så länge:)

Sv: hostig häst!

Hej,

Luftrörskatarr tror jag att de kan ha utan att ha feber och det kan de få av olika anledningar. Allt ifrån en förkylning till dåligt grovfoder eller dålig stallmiljö.

Se till att hästen kommer under behandling snarast. Jag har haft en häst med kronisk luftrörskatarr, vilket det blir om du väntar för länge.

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 375
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 889
Senast: mars
·
Tävling Var går gränsen? Vi började tempa hästarna för ca 1,5 vecka sen när vi hörde talas om utbrott av EHV-1. Vi har 6 hästar som går...
Svar
1
· Visningar
1 354
Senast: Marty
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 260
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025