Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag studerar på heltid och har tidigare jobbat lite extra, men kommer inte jobba nu under hösten utan hålla mig till bara studierna.Ja, jag har också flextid och det är ju guld värt! En dag i veckan kan jag också jobba hemma. Men det tar mig drygt 1 timme enkel väg med bil, det är väl inte klockrent direkt...
Jag ska väl gå hem i alla fall två veckor innan bf, kommer inte palla längre tror jag. Hur länge ska ni andra jobba?
Jag tänker mig att jobba augusti ut (Bf 1/9)Ja, jag har också flextid och det är ju guld värt! En dag i veckan kan jag också jobba hemma. Men det tar mig drygt 1 timme enkel väg med bil, det är väl inte klockrent direkt...
Jag ska väl gå hem i alla fall två veckor innan bf, kommer inte palla längre tror jag. Hur länge ska ni andra jobba?
Åh samma hör, kände inget alls med storebror men alltså nu! Hugg, ilningar, känsla av nerv i kläm blandat med kramp ner i låren, det är hemskt! Började för någon dryg vecka sedan och bebis var mycket riktigt fixerad vid BM-besöket i torsdags.Lillebror är på gång att fixera sig tror jag, hugger på sätt det aldrig gjorde med storasyster men henne hade jag inga känningar av innan jag vaknade med värkar en morgon.
Jag hoppas att den här krabaten kommer lite tidigare än BF, annars kommer det bli VÄLDIGT tungt sista tiden!
Alla blodprov tas inte i armen, utan många går att få som stick i fingret / spruträdd och svårstuckenSjukt att jag är mer nervös inför alla blodprov man ska ta under graviditeten än vad jag är för själva förlossningen Kan tillägga att jag snart jobbat som undersköterska i 10år men det hjälper inte ett dugg när det är mig som nålen ska in i
Alla blodprov tas inte i armen, utan många går att få som stick i fingret / spruträdd och svårstucken
Tror det ”nya” är att det ger säkrare svar om man tar ut en större mängd blod Vet faktiskt inte.. första graviditeten togs endast inskrivningsproverna i armen, resten i fingret hela graviditeten. Denna gång har jag sagt till om att jag helst vill ta i fingret dom gånger det är ”okej”. Senast fick jag ta i armen dockVarför erbjuder dom inte det då Dagens blodprov gick i alla fall bra, hon som stack pratade bort mig så hann inte reagera så var det klart
Hm konstigt här tas allt utom proverna på inskrivningen i fingret? Är ju bara då (och vid KUB) de behöver ett par rör för blodgruppering, test av antikroppar osv. Efter det kollas bara Hb och glukos (på belastningen) och de går ju fint med stick i fingret? Snabbare svar så också?Varför erbjuder dom inte det då Dagens blodprov gick i alla fall bra, hon som stack pratade bort mig så hann inte reagera så var det klart
Alla blodprov tas inte i armen, utan många går att få som stick i fingret / spruträdd och svårstucken
Verkar vara olika i olika landsting dåJag har varit gravid tre ggr, fött två barn (tredje var ett MA) och jag tog aldrig blodprov i fingret. ALLA togs i armen. Aldrig någon som sa något annat heller
MVH sprut- och nålrädd som inte blev botad efter detta...
Verkar vara olika i olika landsting då