Höstföräldrar 2019

Min (sommartråden) låg oxå i tvärläge i v 36, men typ bara den dagen jag var hos bm tror jag.. hon låg rätt i v.37 igen. Nu snittades hon ut ändå tillslut, men det hade inget med tvärläget att göra. Här är rutinen att man försöker vända med påföljande direkt igångsättning i v38 vid fortsatt tvärläge.
Hoppas det är samma för min, och att det bara är tillfälligt!

Vecka 28, rider fortf 7-8 ggr/v, simmar, yogar och styrketränar, hoppas kroppen ska hålla ihop ett tag till. Får ont i svanskotan av vissa sadlar och av att sitta på hårda stolar, men i övrigt ok.

Har också börjat må illa igen, ffa efter att jag ätit.

Ang jobb så har jag varit sjukskriven för utmattning sedan i våras, hoppas kunna börja jobba igen inom 1-2 v. Men har ett jobb där jag pga smittor + strålning inte får göra vissa saker alls som gravid.

Jag rekommenderar inte att stå och måla en husvägg i fyra timmar när man är gravid i vecka 30... :cool: Men det kanske bara är jag som är så dum :angel:

Kroppen sa ajaj och nattsömnen blev väldigt dålig men jag lyckades kompensera med lite sovtid på soffan.

Ja nu är det inte långt bort! Längtar så efter att få vara ogravid!
Men just nu får bebis gärna vänta några dagar tills mannen hinner hem igen:nailbiting: Kändes lite jobbigt att fundera över om taxi eller ambulans är bästa alternativet in till BB:D
Förstår att du gärna tycker att bebis får vänta in sambons hemkomst igen.
Här åker pappan på weekend till Spanien 5veckor innan BF och han är nojig 😅 Tror dock att risken att han tänker göra entré så tidigt är extremt liten - men har backup i form av hans lillasyster/min bästa vän i värsta fall.
Han får dock gärna komma 1-2 veckor innan BF om han vill.. känner mig redan lite trött på att vara såhär stor och otymplig.

Jag rekommenderar inte att stå och måla en husvägg i fyra timmar när man är gravid i vecka 30... :cool: Men det kanske bara är jag som är så dum :angel:

Kroppen sa ajaj och nattsömnen blev väldigt dålig men jag lyckades kompensera med lite sovtid på soffan.
Jag är i v 33 och spenderar dagen med att köra skräp till tippen, så du är inte helt ensam om att vara lite onödigt dum 😂🙈

Jag är i v 33 och spenderar dagen med att köra skräp till tippen, så du är inte helt ensam om att vara lite onödigt dum 😂🙈

Haha! :D Vi får väl vara lite rädda om oss men det är så svårt att inse sina begränsningar...

Min rygg verkar må lite bättre av rörelse så jag satsar på flera kortare promenader idag.

Haha! :D Vi får väl vara lite rädda om oss men det är så svårt att inse sina begränsningar...

Min rygg verkar må lite bättre av rörelse så jag satsar på flera kortare promenader idag.
Ja, men det är så mkt skit i garaget och bakom garaget här hemma att jag blir galen :o
Passar på när jag ändå hyrde släp för att hämta rockard till shettisen igårkväll, det ska inte tillbaka förrän senare i eftermiddag.
Får förhoppningsvis hjälp av svägerskan att lasta och slänga diskmaskinen som gick sönder för två veckor sedan, men annars går det hjälpligt ändå.
Kommer vara tröööööött ikväll!

Ja, men det är så mkt skit i garaget och bakom garaget här hemma att jag blir galen :o
Passar på när jag ändå hyrde släp för att hämta rockard till shettisen igårkväll, det ska inte tillbaka förrän senare i eftermiddag.
Får förhoppningsvis hjälp av svägerskan att lasta och slänga diskmaskinen som gick sönder för två veckor sedan, men annars går det hjälpligt ändå.
Kommer vara tröööööött ikväll!

Se till att vila sen bara så gott du kan! :) :heart

Ultraljudet idag visade att barnet ligger i tvärläge, fast med huvudet åt andra hållet jämfört med vad barnmorskan trodde igår. Vet inte om hon kände fel eller om han rör sig så mycket fortfarande.

Han växer bra, vikt idag runt 3 kg och beräknas till 4 kg vid bf.

Ska tillbaka till barnmorskan på måndag och då remiss för vändningsförsök om han inte vänt sig rätt.

Varit hos BM i dag, SF-måttet mindre i dag så blir ett extra ultraljud på måndag. Hon tyckte bebis hade huvudet nedåt men vi upplever båda ändå att den ligger lite väl mycket på tvären. Blir spännande att se hur stor de uppskattar bebis till och hur hen egentligen ligger, för det har känts väldigt "bökigt" i magen sista veckan:D

@zassoo och @lilleknodd2 just att inse sina begränsningar och kunna ta det lite försiktigt tycker jag är något av det mest frustrerande med att vara gravid!

Ultraljudet idag visade att barnet ligger i tvärläge, fast med huvudet åt andra hållet jämfört med vad barnmorskan trodde igår. Vet inte om hon kände fel eller om han rör sig så mycket fortfarande.

Han växer bra, vikt idag runt 3 kg och beräknas till 4 kg vid bf.

Ska tillbaka till barnmorskan på måndag och då remiss för vändningsförsök om han inte vänt sig rätt.
Du har ju i alla fall några veckor kvar så förhoppningsvis tar bebisen sitt förnuft till fånga och vänder sig åt rätt håll! Håller tummarna för det:up:

Varit hos BM i dag, SF-måttet mindre i dag så blir ett extra ultraljud på måndag. Hon tyckte bebis hade huvudet nedåt men vi upplever båda ändå att den ligger lite väl mycket på tvären. Blir spännande att se hur stor de uppskattar bebis till och hur hen egentligen ligger, för det har känts väldigt "bökigt" i magen sista veckan:D

@zassoo och @lilleknodd2 just att inse sina begränsningar och kunna ta det lite försiktigt tycker jag är något av det mest frustrerande med att vara gravid!

Vilken vecka är du i nu?

Jag var också hos BM idag.
SF måttet hade bara växt med 2cm på fyra veckor (var 31cm idag) men han låg lågt och var endast ruckbar så hon tror att det beror på att han tryckt sig ner så mkt. Bokade in ett besök till om 1,5vecka för att mäta igen. Om kurvan inte stabiliserat sig då så blir det ett tillväxtultraljud här med. Jag som varit rädd för att han ska bli alldeles för stor börjar nu noja för att han inte växer som han ska istället :crazy:
Det var tredje gången vi tog SF måttet idag och kurvan pekar neråt genom dessa tre besök istället för att hålla samma kurva uppåt. Troligtvis är det för att han trycker på nedåt men ändock.

Hon bekräftade iaf hur han ligger och det stämmer väl överrens med vad jag gissat. Ryggen ligger utåt på högersidan för det mesta med rumpan uppe vid revbenen. Börjar känna mig riktigt taggad för att få ha lillebror i famnen snart!

Vilken vecka är du i nu?

Jag var också hos BM idag.
SF måttet hade bara växt med 2cm på fyra veckor (var 31cm idag) men han låg lågt och var endast ruckbar så hon tror att det beror på att han tryckt sig ner så mkt. Bokade in ett besök till om 1,5vecka för att mäta igen. Om kurvan inte stabiliserat sig då så blir det ett tillväxtultraljud här med. Jag som varit rädd för att han ska bli alldeles för stor börjar nu noja för att han inte växer som han ska istället :crazy:
Det var tredje gången vi tog SF måttet idag och kurvan pekar neråt genom dessa tre besök istället för att hålla samma kurva uppåt. Troligtvis är det för att han trycker på nedåt men ändock.

Hon bekräftade iaf hur han ligger och det stämmer väl överrens med vad jag gissat. Ryggen ligger utåt på högersidan för det mesta med rumpan uppe vid revbenen. Börjar känna mig riktigt taggad för att få ha lillebror i famnen snart!
V 39 (38+3).
Det är ju bra att de har koll och sätter in extra kontroller även om det bara är för säkerhetsskull 🙂

Är i valet och kvalet om jag ska bok ett privat tillväxtultraljud eller ej, vad tror ni?

SF måttet ligger lite över mitten och pekar lite uppåt snarare än nedåt. Vidare är jag 1,52 cm kort. Själv född med kejsarsnitt då mamma bedömdes vara trång i bäckenet (oklart hur den bedömningen gjordes).

Ingen BM tycker att varken bäckenmätning eller tillväxtultraljud är nödvändigt, och visst förstår jag att mätningar också kan vara osäkra. Men med tanke på alla skräckscenarion man läser om så är jag inte direkt lugn och tillitsfull.
Bäckenmätning går ju inte att ordna privat men tillväxtultraljud går ju fint att boka. Vad hade ni gjort?

Liknande trådar

Gravid - 1år Fick efter min tredje graviditet åderbråck på ena benet, inte särskilt mycket. Men det har blivit mer och mer hela tiden sedan dess, nu...
Svar
7
· Visningar
442
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
522
Senast: Bufera
·
Småbarn En vän till mig är gravid och väntar sitt första barn. Hon bor i Tyskland. Jag håller på att sätta ihop ett litet paket med bra att...
Svar
2
· Visningar
975
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Man blir ju galen när man googlar, som gravid får man ju inte göra typ något alls…. Googlar man på jacuzzi så står det att man ska...
Svar
9
· Visningar
1 766

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka