Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men fy vad jobbigt du verkar ha det @_Zacke_ Finns det någon mer hjälp att få? Typ kryckor?
Ska till barnmorskan nästa fredag så får fråga henne om hon vet nått. Jag är störtlöjlig med och vill typ inte visa ”allmänheten” att jag har ont, som ett par kryckor skulle göra får nog försöka ändra mig lite där
Jag gick på kryckor i typ 4 månader under mina båda graviditeter, det suger men det hjälper verkligen! Jag åkte till och med runt Ikea i rullstol, det var jobbigt för egot. Jag tycker också att det är jobbigt att visa att jag har ont, och för att ta emot hjälp. Graviditeten var som en jäkla KBT-kurs i att acceptera min egen svaghetSka till barnmorskan nästa fredag så får fråga henne om hon vet nått. Jag är störtlöjlig med och vill typ inte visa ”allmänheten” att jag har ont, som ett par kryckor skulle göra får nog försöka ändra mig lite där
Alltså det behövs typ ingenting, egentligenJag mår bra, mycket tack vare semestern Sover jättebra, i natt 10,5 timme Försöker hålla igång och vara aktiv men vilar väldigt mycket också. Känner av lite i bäckenet ibland men det är helt klart hanterbart.
Den stora frågan är nu: vad behöver man egentligen till en bebis? Blir helt förvirrad Bara det här med ”bäddning till barnvagn” som står på alla listor. Liksom jaha, vad innebär det? Lakan, och i så fall vad för lakan? Vi får bebis sen höst/vinter, är det skillnad då? Vi har lammskinn och åkpåse. Hjäääälp
Men eller huuuur? Jag är så van att vara stark och klara mig själv, blir tokig på alla som vill hjälpa till och säger till mig att vila/ta det lungt bara för att jag är gravid. Men det är ju liksom bara att inse att det är en otrolig ansträngning för kroppen ”bara” att vara gravid och den orkar inte lika mycket som vanligt.Jag gick på kryckor i typ 4 månader under mina båda graviditeter, det suger men det hjälper verkligen! Jag åkte till och med runt Ikea i rullstol, det var jobbigt för egot. Jag tycker också att det är jobbigt att visa att jag har ont, och för att ta emot hjälp. Graviditeten var som en jäkla KBT-kurs i att acceptera min egen svaghet
Alltså det behövs typ ingenting, egentligen
Bäddning till vagnen, räcker med en gosig filt typ. Så med lammskinn och åkpåse klarar ni er nog fint! Spjälsäng hade vi kunnat vänta med, eller vara utan, första barnet har knappt velat sova där. Lite kläder, men samma där, barnet var varmt och använde knappt kläder i början.
Min amningskudde däremot gillade jag mycket, men många är nöjda utan, eller med vanliga kuddar.
Oftast köper en nog på sig för mycket, tycker alla listor som finns är rätt överdrivna. Märker ni att något saknas kan ni köpa det även efter bebis är född Men det är ju också lite en del av processen att ”boa” in sig och förbereda ankomsten, såklart!
Denna gången har jag köpt några blöjor i nyfödd storlek. Har en del tygblöjor som jag tänkte använda sedan men allra första början är det skönt med engångsblöjor.
Har köpt liiite kläder i 56-62, några ullplagg för att hjälpa bebis med temperaturreglering och sedan några få nya bomullsplagg (mest för att jag fick ett sånt ”sista chansen att köpa gulliga kläder till en egen bebis”-infall). Storebror kunde aldrig ha stl 50 så skippade det denna gång.
En rumpsalva med zink har jag också köpt. Men det är typ allt
Försöker bestämma mig för vilken sjal jag vill ha också men plånbok och hjärta är inte riktigt överens där
Skulle verkligen vilja köpa lite garn och hinna sticka en egen filt till bebis också, men får se hur det går med det.
Jag får ofta kramp i fötterna och benen son gravid och då rekommenderas ju extra magnesium. Kanske kan hjälpa dig med?☺Åh jag har fått sendrag under foten lite då och då, obehagligt! Försöker stretcha och massera, det är bara problem när jag går barfota verkar det som. Har fått tips om att rulla foten på en tennisboll så det ska jag testa. Någon som sitter på andra bra tips?
Vecka 28 nu, snart tredje trimestern!
Jag får ofta kramp i fötterna och benen son gravid och då rekommenderas ju extra magnesium. Kanske kan hjälpa dig med?☺
V 37 nu, har verkligen känt av ett ökat tryck nedåt sista dagarna. Obehagligt men skönt samtidigt i och med att det troligtvis betyder att bebis fixerar sig och börjar sjunka ner Ska till bm på torsdag så får se vad hon kan känna då☺
Annars har jag det rätt kämpigt med yrsel och illamående fortfarande Redo att sluta vara gravid nu.
Förra förlossningen var jag lite sugen på att prova vattenförlossning, men det blev aldrig av. Hoppas på att det ska finnas rum med badkar ledigt denna gången!
Jag tar varje dag, viktigaste tabletten för mig Enda som faktiskt gör en kännbar skillnad just nu, de andra (vitaminer och järn) märker jag inte sv om jag slarvar med på samma sättJag tar magnesium varannan dag men det kanske är läge att öka till varje dag?
September