Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Märkligt! Som sagt var så går det ju inte att veta om det finns plats där när det väl är dags ändå? Även om jag kan förstå att det vill veta preliminärt för att planera flödet någorlunda.Så har vi valt sjukhus/förlossning också. Det var tydligen himla viktigt att man gjorde det senast v 25. Så var det inte med sonen så det måste vara något nytt att man skulle vara listad så tidigt.
Sen är det väl fullt ändå
Märkligt! Som sagt var så går det ju inte att veta om det finns plats där när det väl är dags ändå? Även om jag kan förstå att det vill veta preliminärt för att planera flödet någorlunda.
Här är det typ fritt fram att välja verkar det som på vår BM. Hon frågade var vi tänkt oss förlossningen, vi har knappt 10 min (är bebis på väg ut kör nog sambon på 3 min) till "vårt" sjukhus, som dessutom ska ha en bra förlossningsavdelning av vad jag har hört på kollegorna (jobbar ju på samma sjukhus). Men sedan har vi även mindre än en timme till Skånes storsjukhus, Malmö, Lund och Kristianstad. Så det går ju även att ta sig dit.
November ska tydligen vara en bra månad också som är hyffsat lugn enligt BM, håller tummarna för det
Försöker hitta en klänning att ha på mig på ett bröllop vi ska på i slutet av juli, känns omöjligt Någon som har tips? Har kollat igenom mycket av Zalando och Asos.
Ja men precis, då vet de åtminstone på ett ungefär hur många det kan tänkas komma in.Om jag har förstått det hela rätt av svärmor som är barnmorska så har de infört detta med att alla ska lista sig tidigare i förväg just för att få en preliminär prognos över hus många som ska föda var och när, just eftersom det är sånt problem med platser. Men sen är det väl så att gränsen för hur många som kan lista sig på varje förlossningen är högre än hur många som får plats samtidigt. Och eftersom bebisarna har en tendens att inte riktigt komma på beställning på utsatt datum så kommer det ju aldrig stämma helt ändå.
Egentligen måste man inte lista sig v 25 utan det är tidigast v 25 som barnmorskan kan lista en. Men då blir ju resultatet att man måste lista sig direkt för att vara säker på att hamna där man vill eftersom alla listar sig direkt...
Nej men det påminner mig om att jag måste hitta en klänning att ha på bröllop snart
Ja men precis, då vet de åtminstone på ett ungefär hur många det kan tänkas komma in.
Önskar att vi hade haft något sätt att åtminstone på ett ungefär veta flödet på akuten i förväg också Fy sjutton, vi hade behövt dubbla personalstyrkan och antalet rum just nu... Var helt slut när jag kom hem igår kväll.
Ja men precis, då vet de åtminstone på ett ungefär hur många det kan tänkas komma in.
Önskar att vi hade haft något sätt att åtminstone på ett ungefär veta flödet på akuten i förväg också Fy sjutton, vi hade behövt dubbla personalstyrkan och antalet rum just nu... Var helt slut när jag kom hem igår kväll.
Jag har semester tre veckor i augusti (längtar), sen är planen att jobba till slutet på oktober. Men det är ju svårt att säga hur kroppen kommer må, det får visa sig efterhand hur mycket jag orkar.Usch, är glad att jag har semester. När går du på graviditetsledigt?
Det vore väl nåt, varje år får man lämna in en prognos för när man tänkte sig besöka akuten
Jag har semester tre veckor i augusti (längtar), sen är planen att jobba till slutet på oktober. Men det är ju svårt att säga hur kroppen kommer må, det får visa sig efterhand hur mycket jag orkar.
Har i alla fall väldigt gulliga kollegor som håller koll på mig "är du trött, ska vi byta?", "jag kan lyfta det där" osv. Mitt jobb är i grunden administrativt så förhoppningvis kan jag ta de lite lugnare arbetsuppgifterna sista veckorna.
September
1 - Emtherlia, första barnet
3 - Bedott, första barnet
3 - Madl, första barnet- Tanum.
14 - queeniida, andra barnet
14 - Blåbär, andra barnet
24 - Nixehen, första barnet - Gotland
24 - Lakritsnapp, första barnet
24 - Lovise, första barnet
28 - Pulkaskurk, första barnet - Falun
29 - Guldaskig, första barnet
Oktober
11 - Turbofling, fjärde barnet (Storasystrar födda 2009, 2010, 2014), Innsbruck, Österrike
17 - Imogen, andra barnet
23 - Ainon, första barnet
November
16 - Jordgubblime, första barnet, Skåne
18 - Hogstorp, första barnet, Alingsås, strax norr om Göteborg
Haha ja liten i min mage är kanske lika mycket tävlingsmänniska som jagså lustigt, nu är jag sist helt plötsligt
Har gjort 2 akuta snitt och har planerat snitt denna gången. Har haft lustgas vid bedövningen och det gick bra. Katetern har jag nog inte märkt av alls?Vi kommer - med all sannolikhet (min BM har lovat!) - att få planerat snitt av medicinska skäl. Är det någon annan här som ska få snitt eller som fött med snitt innan?
Typ dödsnervös - mest för sådant som ryggmärgsbedövning (spruträdd så in i) och kateter..