Även Ida ska bli storasyster, i maj, sa jag har hunnit till v.24 nu.
Ida är en liten busunge men sa har hon ju tre bra lärare ocksa Hon är sa smart och klurar ut hur hon ska lösa det mest, barnläkringar är ingen ide att ha, hon har lärt sig hur man öppnar. Vet precis hur hon vill ha saker och ser till att hon far det. Pratar inte sa mkt men härmar djur och utrycker sig pa sitt sätt sa vi förstar (oftast) vad hon vill. Alla syskonen kallar hon för "Maja", det är nog lättast att säga. Sitt eget namn kan hon ocksa säga "Iiii-Da Flera kroppdelar kan hon peka ut, vi har börjat med dom som later ganska lika pa tyska och svenska.
Hon tycker om i stort sätt allt, men bäst är frukt och pasta. Är en utmaning att handla mat, hon tycker att hon ska fa äta allt direkt och förstar inte än att man maste betala först.
Det bästa hon vet är när hon far vara med och leka. Djur älskar hon ocksa, glädjen är inte lika delad fran katten som Ida iof är snäll mot men kramarna och pussarna blir lite väl harda ibland (han är förövritg världens snällaste katt).
Glas är roliga här ocksa men helst ska all mat bada i glaset.
Hon sover bäst av alla barn hitills, ibland hela natten men oftast vaknar hon en gang och vill komma över till oss, där hon somnar om direkt efter lite gos. Pa dagen vill hon helst inte somna alls, da kan man ju missa ngt roligt. Men det fungerar att ta henne pa armen och dammsuga, da somnar hon fort. Sover ungefär 1-1,5h pa dagen. Pa natten ca 19/20-7.
Ida är ju helt klart ett fördelaktigt namn uttalsmässigt när man ska lära sig säga det! S föräldrar har inte varit lika snälla mot henne Just nu uttalar hon sitt namn "Ingen"
Jag var och storhandlade med S för första gången på över en månad nu i veckan. Är ju oftast maken som handlar eftersom han är föräldraledig. Det var helt klart en annan utmaning än sist! Var tvungen att ta min halsduk och binda fast henne i kundvagnens barnstol för att hon inte skulle klättra ur på två sekunder. Och hon skulle såklart äta typ allt! Lämnar med varm hand över det där till hennes pappa igen