Ante har fått lite bitar nästan hela tiden. Han äter mkt bättre när han får äta själv. Är inte alls förtjust i barnmat:
Han får äta typ det mesta vi äter i lite mindre bitar. Typ små små kycklingbitar, delade makaroner, potatis osv.
Han får också lite smörgåsrån i småbitar, kokta morotsstavar, majs och liknande. Egentligen det mesta som är lite mindre.
Majskrokar och sånt älskar han. Finns en variant med pyttesmå ringar som dom kan få för att öva pincettgreppet. Tror det är Semper som tillverkar. Det var poppis hos storasyster när hon var liten och även nu hos lilleman.
Tyckte det var läskigare med bitar i början men eftersom han inte vill äta annars har jag vant mig.
Jag gjorde grötplättar med grötpulver, vatten, banan och ägg och stekte i små bitar. Dom blev ju ganska mjuka och lätta för honom att greppa och äta själv men föll ju sönder i munnen. Det kanske vore något du kan våga testa?
Vi hade för övrigt 8 månaders kontroll idag. Han är nu 69 cm lång och väger 8560. Ingen stor kille vi har direkt. Han följer sina kurvor hyfsat, men längden är lite sisådär. Inget oroande än, men han hade planat ut litegrann denna gång.
Nåja. Han är pigg och glad och verkar nöjd så det ger sig nog.
Häromdagen lärde han sig att vinka. Oj så stolt han blev när han förstod vad jag menade. Vinkar numera till allt och alla och är supernöjd med sig själv.